Cum arată bankingul digital astăzi?
Intuitiv, simplu și rapid sunt doar câteva din atributele principale care descriu starea digital bankingului astăzi. De fapt, este standardul de aur care ar trebui să definească interacțiunea digitală cu băncile în prezent, după cum au arătat invitații prezenți la conferința Digital Banking Scorecard 2023, care a avut loc ieri, 22 martie 2023.
Conferința a fost și prilejul propice pentru a lansa o nouă ediție a raportului de progres al digital bankingului pe piața locală, Digital Banking Scorecard (DBS).
Puteți citi raportul aici.
Iată câteva dintre concluziile acestei analize:
- Toate băncile tradiționale analizate oferă variante de creditare remote pentru clienții retail
- 9 din 10 bănci tradiționale pun la dispoziția clienților deschidere de cont remote pentru clienții retail.
- Doar 7 din 10 bănci oferă sistemul de plăți instant prin sistemul Transfond
- Numai 4 din 10 bănci permit utilizatorilor să își schimbe PIN-ul din aplicația de mobile banking
- 5 din 10 bănci nu oferă opțiunea de a anula cardul din aplicația de mobile banking
- 7 din 10 bănci nu permit închiderea de cont curent din aplicația de mobile banking.
Analiza a vizat atât jucătorii tradiționali, cât și băncile de tip challenger.
Citește și:
> Descoperă cele 50 de inovații care au revoluționat bankingul românesc!
> Joblandia – o nouă oportunitate pentru elevi în timpul programului Școala Altfel
+
Pe parcursul zilei, mai mulți vorbitori prezenți la conferință au prezentat câteva dintre cele mai importante tendințe care definesc bankingul digital în acest moment.
Sebastian Burduja, Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, a spus că sectorul bancar din România a „mobilizat sectorul public, pentru că serviciile oferite de acesta sunt mai bune decât cele publice”. Și a menționat ca exemplu de bune practice Ghișeul.ro.
Referindu-se la inteligența artificială, Burduja a spus că există în lucru o strategie națională dedicată inteligenței artificiale și a explicat că Emiratele Arabe Unite ne ajută cu strategia națională dedicată IA.
Principalele declarații ale executivilor prezenți la Digital Banking Scorecard 2023
Todi Pruteanu, Managing director, FintechOS
Citește și:
> Cum arată cerceii pe care Gina Pistol îi poartă în ziua nunții
> Cum arată meniul de la nunta lui Bursucu. Detalii despre marele eveniment
➡Transformarea digitală trebuie să fie întotdeauna aliniată cu strategia generală de business.
➡Tehnologia este disponibilă acum pentru oricine. Însă experiența în domeniu este crucială pentru toată lumea și trebuie să fim mai orientați spre rezultate.
➡Ceea ce am observat noi: digitalul este parte din mecanismul general.
➡Transformarea digitală poate fi abordată 360 de grade, de la canale, audiențe, produse și până la soluțiile din spate.
➡Există încă mulți oameni care se ocupă cu sarcini repetitive și vedem băncile investind în aceste zone.
Lidia Cîrstei, Chief Operating Officer, FintechOS
➡Scopul tuturor este să obțină o experiență de utilizare ridicată, fără întreruperi, simplă și ușoară.
➡Există încă provocări pentru bănci, în special legate de onboardingul digital pentru persoane fizice. Alte provocări sunt legate de mutarea proceselor din offline înspre digital, dar și de trecerea de la produsele bazate pe tehnologia legacy la cele digitale.
Citește și:
> Cum arată OUG pentru majorările de salarii din Educație
> Cum arată sora Andreei Bănică. Asemănarea dintre cele două este izbitoare
> Cum arată sora lui Cabral, Artemis. Imagine rară cu cei doi
➡Băncile trebuie să înțeleagă că este nevoie să treacă printr-o modernizare a soluțiilor de bază, fără de care nu pot inova și oferi noi produse.
➡Băncile pot beneficia de parteneriatele cu fintech-urile pentru că astfel pot să acopere acele goluri care există în diversele zone și pot fi ajutate să construiască mai repede experiența digitală a utilizatorului.
➡Vedem că există aplecare atât spre banking digital (experiența digitală), dar și sucursale care au infrastructură digitală și pot să ofere valoare adăugată clienților.
➡Vedem că IMM-urile nu au o experiență digitală bancară la capacitate maximă, este nevoie de atenție în aceste zone.
Eleni Skoura, Head of Retail Banking, ING Romania
➡Clientul digital al ING este cel mai digital din România.
Citește și:
> Cum arată fata perfectă pentru Aris Eram. A zis totul chiar în America Express
> Noile trenuri CFR te duc direct la mare! Vezi dotările uimitoare...
> Raport ecomTEAM 2023: cum arată cifrele celei de-a 13-a ediții și când are loc ecomTEAM 2024
➡Retailul bancar de astăzi s-a făcut pe baza modelului pe car eING l-a introduse în piață setând astfel standardele. Avem cel mai provocator sector de retail din regiune.
➡Am lansat diferite proiecte inovatoare pentru segmente de clienți, cum ar fi ING Young.
Ionuț Encescu, Head of Products & Digital Innovation Hub, First Bank
➡Ne-am concentrat pe zona plăților digitale, carduri și pe zona de self-service, creaând astfel un întreg ecosistem.
➡Am realizat interconectarea în aplicația mobile banking a Ghiseul.ro. În plus, un client poate să vadă toate abonamentele pe care el plătește într-o lună, pentru diferitele servicii.
➡Nu toți clienții sunt digitalizați, astfel că a trebuit să construim servicii care să fie potrivite pentru toată lumea.
➡Digitalizarea în cazul produselor de credite ipotecare se întâmplă, doar că aici legislația impune ca aceste contracte să fie semnate în sucursale.
Citește și:
> Cum arată dronele Shahed 136 care ajung și în România. Rusia neagă tot și dă vina pe țara noastră
> Dinu Maxer își dorește o relație stabilă. Cum arată partenera perfectă
Andrei Stamatian, Director Retail Alternative Distribution Channels, UniCredit Bank Romania
➡Accesibilitatea digitală este legată de universalitatea serviciilor digitale.
➡Serviciile de plăți sunt cele mai folosite caracteristici.
➡Lucrăm la noi servicii care vor include detalii ale tranzacțiilor, un proces digital 100% end to end pentru cardurile de credit și plata ratelor pentru cardurile de credit direct din aplicația de mobile banking.
Roxana Petria, Tribe Lead Customer Engagement Retail Banking, ING Romania
➡50% din clienții ING își actulizează datele în Home Bank. Acest proces a avut o evoluție spectaculoasă.
➡KYC (know your customer) este un proces continuu, care vizează simplitate, rapiditate și eficiență. Odată ce se va realiza integrarea cu Direcția Generală de Evidență a Populației, va revoluționa viața băncilor și a utilizatorilor.
Citește și:
> Deea Maxer s-a afișat cu noul iubit. Cum arată bărbatul
> De ce a renunțat Sebastian Dobrincu la Imperiul Leilor. Cum arată o zi din viața sa
> Elevii și studenții care pot primi 200 euro de la stat pentru calculatoare noi
Adrian Dinculescu, Head of Sales and Presales CEE & Managing Director, Namirial Romania
➡Când am lansat soluțiile KYC în 2016, KYC implica doar identificarea asistată. În 2021, au venit normele ADR pentru identificarea la distanță.
➡Există trei soluții de KYC– identificarea asistată, identificare neasistată cu validare sincron a datelor în backend, identificarea neasistată. În practică, vedem un mix, în funcție de use case.
➡Toată lumea vrea self-onboarding, însă nu e întotdeauna cel mai potrivit.
➡Având în vedere normele ADR, cartea electronică de identitate și PSCID, toate facilitează un proces de identificare al persoanei fără intervenție umană.
➡Avem clienți care oferă credite pentru agricultură și acolo poate nu merge un proces de self onboarding 100%.
Citește și:
> Dana Roba, imagini înduioșătoare pe Instagram. Cum arată mâinile sale
> Mădălin Ionescu a slăbit 12 kg în 3 luni din cauza problemelor de sănătate
> Delia, judecată dur pentru cea mai recentă apariție. Cum arată ținuta
➡La nivel european, tendințele sunt legate de noul regulament eIDAS 2.0 și de introducerea identității digitale la nivel european.
Dan Avram, Șef Serviciu Management Segmente Retail, Banca Transilvania
➡Onboardingul reprezintă prima interacțiune cu banca, digitalizăm experiența din sucursale și din online. Avem onboarding asistat.
➡Procesul de onboarding trebuie să fie cât mai scurt și rapid.
➡Utilizatorii, mai ales reprezentanții din gen. Z, se așteaptă să fie la fel de simplu ca instalarea unei aplicații de social media.
➡Orice proces de onboarding trebuie să dureze între 5 și 10 minute.
➡Persoanele fizice preferă să realizeze procesul de onboarding pe telefonul mobil.
Valentina Dragomir, Sales & Business Development la IDnow, a avut o demonstrație practică a soluțiilor dezvoltate de compania franceză pentru partea de onboarding.
Citește și:
> Anamaria Prodan, portretul iubitului perfect. Cum trebuie să fie partenerul ei de viață
> Cum se înțelege Feli cu tatăl fiicei sale după despărțire
> Cum își împarte Theo Rose timpul între viața de familie și cea profesională
VEZI ȘI: Cum funcționează identitatea electronică?
Cătălin-Aurel Giulescu, Chestor de Poliție, Director General al Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor din Ministerul Afacerilor Interne, a punctat câteva dintre noutățile legate de noua carte de identitate electronică.
➡Au fost emise peste 8.800 de cărți electronice de identitate (CEI) în cadrul proiectului pilot de la Cluj.
➡Se lucrează deja la un nou prototip de CEI, care va fi pusă în circulație odată cu extinderea proiectului la nivel național. Vor exista CEI cu cip și fără cip.
➡Noul prototip va fi mai versatil, cipul are interfață duală, contact și contactless.
➡Vor exista 2 certificate, unul pentru autentificare și unul pentru semnare.
➡Extinderea la nivel național va fi finalizată în până la finalul anului.
Citește și:
> Rezultatele parțiale ale alegerilor locale din Capitală: Nicușor Dan conduce detașat!
> România vs. Europa: Impactul creșterii accizelor la carburanți
> Piața muncii în declin: IT-ul și impactul concedierilor globale
Andrei Niculae, Vicepreședinte la Autoritatea pentru Digitalizarea României, a punctat, la rândul său, câteva lucruri.
➡PSICD va permite interacțiunea cetățeanului cu serviciile publice ale statului. Are la bază conceptul single sign on.
➡Ghiseul.ro să devină un marketplace al serviciilor publice. Va fi una dintre primele platforme urcate în cloud. Sunt peste 1,7 milioane de utilizatori.
➡La nivel urban sunt înscrise în platformă aproape 100% dintre primării. La nivel rural, pe Ghiseul.ro sunt doar 30% dintre primării.
Conferința Digital Banking Scorecard este un eveniment realizat de Future Banking și susținut de FintechOS, ING Bank, UniCredit Bank, IDnow, Raiffeisen Bank, First Bank, Nmirial, Banca Transilvania, 123 Credit, Autonom și Imod Flowers.
Citește și:
> Cum să faci bani rapid cu BNPL: Sfatul expertului Iftemie de la PayPo
> CUM SĂ GĂSEȘTI PARFUMUL PERFECT PENTRU PERSONALITATEA ȘI STILUL TĂU
> Paradele de Ziua Victoriei, anulate în 6 regiuni din Rusia
Foto: Ovidiu Udrescu
Alexandra Chivu
Redactor-șef
Am absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion și am o experiență în presă de peste 6 ani. Ca jurnalist, am lucrat în publicații precum Ciao.ro, Fanatik.ro și Playtech.ro, la care se adaugă și un internship la DigiFM. De-a lungul carierei jurnalistice, am scris în diferite domenii ca sănătate, politic, sport, horoscop, social, meteo, lifestyle, turism și monden. Pe lângă redactat, m-am ocupat și de paginile de Facebook ale mai multor ONG-uri.