Când vor circula bucureștenii cu noile trenuri pe magistrala M5
Contractul proiectului a fost semnat la finalul anului 2020, iar trenurile sunt produse în Brazilia. Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri de metrou depășește valoarea de peste 100 de milioane euro. Fiecare tren este format din șase vagoane, 114 metri lungime și capacitatea este de 1.200 de pasageri/tren.
La finalul anului 2020, contractul a fost atribuit, însă au intervenit mai multe amânări ale producției. La un moment dat se spera că toate trenurile vor ajunge în țară pe parcursul anului 2023.
Primul tren care a fost livrat de către Alstom pentru Magistrala 5 Metrorex este programat să sosească în țară, în trimestrul IV al anului 2023, au transmis reprezentanții Metrorex. Ultimul tren este estimat să fie livrat în România în semestrul I al anului 2024.
Citește și:
Linia de metrou spre Aeroportul Henri Coandă va fi gata peste patru ani
Podul de la Brăila,Aeroportul Brașov-Ghimbav și trenul Alstom Coradia, „vedetele” 2023
„Punerea în funcțiune a primului tren se va realiza după efectuarea testelor statice și dinamice necesare obținerii agrementului tehnic feroviar din partea Autorității Feroviare Române (AFER), precum și după efectuarea recepției de punere în funcțiune cu călători. Termenul estimat de punere în funcțiune cu călători a primului tren livrat de către Alstom este semestrul I al anului 2024”, spune Metrorex.
Deoarece nu există suficiente trenuri de metrou, timpii de așteptare pe noua magistrală M5 sunt mai mari decât pe celelalte magistrale ale metroului din București.