O nouă lege pentru șoferii români
Pe data de 22 iunie, Guvernul României a adoptat un proiect de lege cu privire la aplicarea unor taxe pe rețeaua de drumuri naționale din România. Prin urmare, de la 1 ianuarie 2026, vehiculele de până la 3,5 tone vor plăti rovinieta, iar vehiculele mai mari de 3,5 tone vor plăti o taxă pe distanța parcursă, taxă denumită TollRo.
De aceea, tariful rutier stabilit în funcție de perioada parcursă pe rețeaua de drumuri de interes național va fi reprezentat de rovinietă. Aceasta se va aplica la toate categoriile de vehicule înmatriculate care sunt folosite pe această rețea, sunt concepute şi construite special pentru transportul de persoane și pentru transportul de marfă cu masă totală maximă autorizată (MTMA) mai mică sau egală cu 3,5 tone.
Rovinieta va fi aplicată în funcţie de categoria vehiculului, de clasa de emisii poluante (EURO) și de durata de utilizare a rețelei de drumuri naţionale din România. Aceasta va fi obligatorie pe drumurile naţionale din România, în afară de sectoarele de drum naţional aflate în intravilanul municipiilor între indicatoarele de intrare/ ieşire în/ din acestea.
Citește și:
Scandal în Parlament pe RCA. Șefii ASF și-au apărat salariile de 12.000 € și nu vor să demisioneze
Comerțul cu cupru Rusia-China sub lupa sancțiunilor
Statul vrea taxe mai mari și reguli mai dure pentru industria iluziilor
Rovinieta va fi achitată înainte de utilizarea reţelei de drumuri naţionale din România și aceasta este structurată în funcție de perioada de utilizare, astfel: o zi, 10 zile, 30 de zile, 60 de zile și 12 luni.
Taxa TollRo, achitată de mașinile mai mari de 3,5 tone
De asemenea, de la 1 ianuarie 2026, camioanele de marfă vor fi nevoite să achite o taxă în funcție de distanța parcursă pe rețeaua de drumuri de interes național, care este numită TollRo. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) este entitatea care este desemnată să perceapă și să încaseze această taxă.
TollRo este destinată tuturor vehiculelor înmatriculate care sunt folosite pentru transportul de marfă cu masă totală maximă autorizată (MTMA) mai mare de 3,5 tone. Vehiculele de transport mixt la fel se încadrează în această categorie.
Citește și:
Grecia introduce taxă de mediu pentru turiști
Scandal PSD-PNL. Stenograme de la întâlnirea care a decis pensiile românilor
Surse de la vârful Coaliției: Pensiile nu vor fi mărite cu 40% în 2024. Care ar fi procentul real
Tariful unitar cuprinde un tarif de utilizare a infrastructurii si un tarif bazat pe costuri externe care au la bază principiile recuperării costurilor infrastructurii si cele legate de poluarea atmosferică generată de trafic, în conformitate cu Directiva 1999/62/CE.