Auto

Noile norme Euro 7, la fel ca normele Euro 6. Franța și Italia fac presiuni asupra statelor UE pentru protejarea industriilor auto

schedule 26 sept. 2023, 07:01

Noile norme Euro 7, la fel ca normele Euro 6. Franța și Italia fac presiuni asupra statelor UE pentru protejarea industriilor auto
Foto: Shutterstock

Țările membre UE au respins luni o nouă înăsprire a normelor de poluare pentru gazele de eșapament ale automobilelor particulare, estimând că acest lucru riscă să frâneze investițiile constructorilor în vehiculele electrice. Începând din 1992, Uniunea a înăsprit progresiv limitele referitoare la emisiile vehiculelor, iar cele mai recente norme propuse de Comisia Europeană, denumite Euro 7, erau destinate să introducă noi standarde cu privire la emisiile de particule de pe urma frânelor și anvelopelor. Franța și Italia fac presiuni asupra statelor UE pentru protejarea industriilor auto. 

Ca urmare a presiunilor exercitate îndeosebi de Franța și Italia, miniștrii industriei din cele 27 de state membre au votat în favoarea unei versiuni diluate a normelor Euro 7 față de propunerea formulată de Comisia Europeană în noiembrie 2022, în ideea de a păstra competivitatea industriei auto și cele 14 milioane de locuri de muncă din UE. 

Textul cu privire la noile norme Euro 7 ar urma să se aplice din 2025, înlocuind normele Euro 6, pentru toate mașinile și camioanele grele, indiferent de tipul lor de motorizare.

Comisia Europeană voia să reducă semnificativ emisiile de oxid de azot și de particule fine ale vehiculelor, în condițiile în care poluarea aerului este responsabilă pentru 70.000 de decese pe an în Uniunea Europeană. Însă industria auto a atras atenția asupra impactului unor norme prea severe asupra locurilor de muncă precum și asupra prețului automobilelor, care sunt din ce în ce mai puțin accesibile pentru clasa mijlocie. La final, vocea industriei auto a fost auzită de statele membre care au relaxat considerabil propunerea inițială, conform Agerpres

Adoptată luni, împotriva opoziției Germaniei, propunerea Staniei, țară care asigură președinția rotativă a Consiliului UE, prevede păstrarea neschimbată a limitelor de emisii și a condițiilor de testare a autoturismelor și utilitarelor ușoare, comparativ cu normele precedente Euro 6. În schimb, limitele de emisii vor fi mai mici pentru camioane și vehicule grele. Totodată, miniștri au acceptat noi limite de emisii de particule pentru frâne și anvelope. 

Franţa a salutat poziţia Consiliului UE. „Având în vedere că am decis împreună să renunţăm la motoarele termice, nu este obligatoriu să înăsprim reglementările pentru acest tip de motorizare”, a explicat ministrul delegat pentru Industrie, Roland Lescure. UE a hotărât să interzică vânzarea de automobile noi echipate cu motoare pe benzină şi motorină începând din 20235, în beneficiul vehiculelor electrice. 

„Avem nevoie să iniţiem această tranziţie fără a impune o povară disproporţionată asupra companiilor. Dacă nu, ele ar putea să nu mai investească, ceea ce ne-ar îndepărta de obiectivul nostru de mediu”, a afirmat şi ministrul italian al Industriei, Adolfo Urso. 

Autorităţile de la Paris şi Roma au semnat în primăvară o declaraţie în care au anunţat că se opun unei noi înăspriri a normelor de poluare privind gazele de eşapament ale autoturismelor şi utilitarelor uşoare. Acest punct de vedere a fost împărtăşit şi de Bulgaria, Ungaria, Polonia, Cehia, România şi Slovacia, care au cerut şi ele o diluare a normelor Euro 7. Cu toate acestea, textul final va trebui negociat cu Parlamentul European, care nu şi-a definit încă poziţia de negociere. 

SONDAJ

Folosiți variantele de round-up și cashback ca să economisiți bani?

Da: 7 voturi
Nu: 19 voturi
Trebuie sa alegeti minum un raspuns!
Trebuie sa alegeti un raspuns!
Camp obligatoriu!

26 useri au trimis feedback

EUR
EUR: 4.9765 RON
-0.00020
USD
USD: 4.6373 RON
0.00130
GBP
GBP: 5.8018 RON
0.00490
HUF
HUF: 1.2662 RON
0.00090
BGN
BGN: 2.5444 RON
CHF
CHF: 5.0832 RON
0.00110
Convertor valutar

Rezultat: ---