Prețul laptelui se reduce. La ce decizie s-a ajuns în urma discuțiilor la Consiliul Concurenței
Președintele Consiliului Concurenței a declarat că în perioada următoare, cumpărătorii vor putea identifica reduceri la rafturile cu lapte. Marii retaileri urmează să negocieze acordul cu producătorii.
„Pe parcursul lunii mai vom vedea reduceri substanțiale, la raft, ale prețurilor laptelui proaspăt, având în vedere că retailerii ne-au confirmat participarea la acordul voluntar. Posibil să dureze câteva zile până când această măsură se va aplica în toate magazinele, ținând cont că trebuie renegociate contractele cu fiecare producător și epuizate stocurile existente”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Acordul voluntar între retaileri și procesatori pentru ieftinirea prețului pentru laptele proaspăt de consum a fost stabilit pentru un termen de șase luni, iar de la 1 mai urmează să intre în vigoare, după cum s-a hotărât la întâlnirea cu premierul Nicolae Ciucă, reprezentanți ai fermierilor, ai procesatorilor din industria alimentară, ai Asociației Marilor Rețele Comerciale din România și ai Asociației Companiilor de Distribuție de Bunuri din România.
Citește și:
Laptele se ieftinește cu 20%, de la 1 Mai, însă doar în anumite condiții
Lapte mai ieftin cu 20% după poftă
Scade prețul laptelui pentru 6 luni. Ciucă: „Avem soluții pentru sprijinul fermierilor”
Prin urmare, reducerea de cel puțin 20% a prețului la raft se referă la laptele de proveniență românească care are la moment un preț de peste 7 lei/litru. Acesta se va împărți între retaileri (minimum 10%) și procesatori (minimum 10%).
Consiliul Concurenței ca discuta cu reprezentanții Guvernului pentru noi măsuri
„Ne așteptăm că în cele șase luni, cât este valabil acordul, să crească consumul. În plus, prognozele economice indică faptul că inflația se va reduce, iar astfel nu vom mai înregistra creșteri atât de mari ale prețurilor alimentelor”, a mai adăugat președintele Consiliului Concurenței.
Autoritatea de concurență a luat parte la crearea și aplicarea acestui acord pentru a îndruma companiile interesate să participe tocmai pentru a nu risca încălcarea regulilor de concurență. Prin urmare, acordul trebuie să aibă loc în parametrii stabiliți: negocierile să fie bilaterale între fiecare furnizor și fiecare retailer, având posibilitatea să aplice discount-uri de cel puțin 10%.
Citește și:
De azi se aplică „marea ieftinire” de câțiva lei. Cât vor costa 10 ouă și un kg de brânză
Alimente mai ieftine până la finalul anului. Lista cu produsele care ar putea avea prețul plafonat
Meniu de Crăciun. 3 rețete tradiționale cu care îți vei impresiona invitații
Consiliul Concurenței este responsabilă de această inițiativă împreună cu alte instituții, precum Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), urmând să utilizeze Monitorului Prețurilor la Alimente, platforma online care afișează prețurile produselor alimentare.
Potrivit rezultatelor monitorizării, Consiliul Concurenței va purta o discuție cu reprezentanții Guvernului, în vederea unor noi măsuri.