Declarațiile premierului Marcel Ciolacu după negocierile cu protestatarii
La întâlnirea de azi, de la Palatul Victoria, premierul Marcel Ciolacu a cerut urgentarea elaborării actelor normative care să rezolve o parte dintre revendicările și problemele semnalate de fermieri de transportatori. Aceste proiecte reprezintă o prioritate a Guvernului și vor fi adoptate de urgență în următoarele ședințe.
Prim-ministrul a trasat și o linie roșie în acest caz: măsurile care țin de reducerea evaziunii fiscale. Nu vor fi schimbări în acest sens, a afirmat Marcel Ciolacu. Pentru unele dintre revendicările protestatarilor este nevoie și de discuții la Bruxelles, deoarece protestatarii au cerut introducerea unor facilități fiscale pe care România s-a angajat să le elimine prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Citește și:
George Simion, alungat de fermierii protestatari din Constanţa: „Tai-o la București cu hoții tăi”
Primul oraș blocat de protestul fermierilor și transportatorilor. „Revoluție, tată!”
De altfel, Executivul nu este de acord nici nu cererea transportatorilor de a crește toleranța la cântar, adică de a depăși greutatea încărcăturii cu 15-20%. Dar negocierile continuă.
A șasea zi de proteste în România, niciun rezultat
Protestele transportatorilor și fermierilor continuă pentru a șasea zi la rând, după ce tratativele din weekend au eșuat. Reprezentanții Guvernului au transmis că revendicările protestatarilor sunt acceptabile, însă hotărârile nu pot fi luate fără consultarea Comisie Europene. Între timp, tensiunile cresc. Polițiștii au deschis 24 de dosare penale pentru instigare publică pe numele unor manifestanți.
Mii de camioane şi utilaje agricole au înconjurat şi azi Bucureştiul şi au aglomerat centurile ocolitoare ale marilor oraşe. De data aceasta, nu au fost incidente cu polițiștii și jandarmii. Reprezentanții protestatarilor spun că astăzi nu vor mai merge să discute cu reprezentanții Guvernului până când în România abuzurile, așa cum le descriu ei, ale polițiștilor și jandarmilor nu vor înceta la adresa oamenilor care au ieșit în stradă.
Citește și:
Premierul Nicolae Ciucă își dă demisia vineri
Ciolacu, despre aderarea la Schengen: „În sfârșit România va intra în Schengen!”
Planul PSD - PLN pentru alegerile din 2024: un nou USL, sub un alt nume
Revendicările transportatorilor și ale fermierilor
1. Plafonarea RCA la 5.000 de lei la B 0 şi posibilitatea suspendării acoperirii poliţelor (RCA/CMR/casco) când un camion nu este în uz şi prelungirea automată a valabilităţii.
2. Scurtarea timpilor de trecere a frontierei prin modificarea OG 43 şi respectarea Regulamentului European 1100/2008 privind controalele în vămi (care prevede eliminarea controalelor maselor şi dimensiunilor din punctele de trecere a frontierelor pentru a fluidiza traficul prin frontiere)
- Reintroducerea toleranţelor la depăşirile de greutate/gabarit, aşa cum prevăd şi normele europene şi evitarea dublei taxări
- Mutarea controlelor rovinietei, cântarului şi al măsurării gabaritului pe teritoriul naţional/la cel puţin 15 km de punctul de trecere a frontierei, respectând astfel şi Regulamentul European 1100/2008 privind controalele în vămi (care prevede eliminarea controalelor maselor şi dimensiunilor din punctele de trecere a frontierelor pentru a fluidiza traficul prin frontiere)
Citește și:
Reacția premierului Ciucă, după ce Marcel Ciolacu a suspendat negocierile politice
Negocieri pentru noul Guvern. Toate calculele
Scandal internațional și declarații patriotice: Ungaria, mare pe steag
3. Alocaţii de cazare/alocaţii de hrană
- Acordarea alocaţiei de cazare neimpozabilă de 265 lei/zi pentru salariaţii bugetari să se acorde şi angajaţilor din privat, fără documente justificative.
- Introducerea unei alocaţii de hrană pentru lucrătorii detaşaţi, neimpozabilă, în valoare de 40 EUR/zi, care să se adauge la plafonul maxim de 87,5 EUR/zi în limita căruia se poate acorda indemnizaţia de detaşare
4. Reglementarea unui mediu de concurenţă loială în transporturi:
- Reglementarea unei legi anti-dumping prin care se pedepseşte prestarea unui serviciu la un tarif care nu acoperă costurile implicate (poate fi aplicată la nivelul întregii economii pentru interzicerea activităţii economice sub costuri). Impunerea unui tarif minim de referinţă.
- Obligaţia plăţii timpilor de aşteptare a camioanelor la încărcare/descărcare care depăşesc 2 ore
Citește și:
Comasarea alegerilor, pe un butoi de pulbere: românii ar putea fi chemați de 5 ori la urne în 2024
Promisiunile PSD-PNL înainte de rocadă
Criză în Coaliția! Liberalii i s-au plâns lui Iohannis că PSD nu e un partener loial. Ce a cerut PNL
- Obligaţia plăţii serviciului prestat de şofer de încărcare/descărcare a mărfii în/din camion sau interzicerea acestui serviciu
- Obligativitatea expeditorilor de a prezenta la licenţiere o asigurare de risc financiar sau orice altă formă de garanţie bancară în limita căreia poate încheia tranzacţia
- Responsabilizarea beneficiarului mărfii, care a asigurat încărcarea camionului, în cazul în care la cântar se constată altă greutate decât în documente
5. Posibilitatea recuperării unui procent din acciza la combustibil pentru firmele de transport
6. Controlul camioanelor ucrainene pe teritoriul României în egală măsură cu al celor româneşti. Rezolvarea problemelor de acces în Portul Constanţa care au devenit din ce mai acute de când sunt atât de multe camioane ucrainene care intră zilnic în port.