Șeful ANPC, despre înlocuirea casierilor cu casele selfpay: „Este o abordare discriminatorie”
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, a declarat, într-o dezbatere de specialitate, că înlocuirea casierilor cu casele de marcat selfpay din supermarketuri este o abordare discriminatorie, deoarece ar fi trebui să se ia în calcul și cumpărătorii în vârstă care nu sunt familiarizați cu aceste metode moderne prin care își pot scana și plăti singuri cumpărăturile.
Președintele ANPC, indignat de automatizarea caselor de marca din supermarketuri
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, se arată nemulțumit de noua schimbare a supermarketurilor din țară. Acesta spune că rețelele de magazine ar fi trebui să ia în calcul mai multe aspecte atunci când au decis să automatizeze casele de marcat. Persoanele în vârstă sau cele care nu sunt familiarizate cu tehnologia nu vor putea folosi aceste aparate tocmai din cauza că nu știu cum operează acestea.
Șeful ANPC spune că aceasta este o abordare discriminatorie. Totuși, magazinele spun că aceste case de marcat selfpay vor fi însoțite și de angajați care vor veni în ajutorul cumpărătorilor care nu se descurcă pe parcursul procesului de scanare și achitare. Constantinescu a subliniat că ANPC va verifica dacă acest lucru va fi implementat și respectat de către marile lanțuri de magazine.
Citește și:
> Pescobar și șeful ANPC s-au împăcat
> Încep verificările la toate centrele sociale din România, după cazul Căminelor Groazei
> Scandal monstru în Mamaia, după ce însuși șeful ANPC a venit în control
„La acest moment, cred că este o abordare discriminatorie din această perspectivă, dar, din discuţiile purtate cu o parte dintre reprezentanţii operatorilor economici ce implementează acest sistem, am înţeles, lucru pe care îl vom şi verifica, că aceste case beneficiază, totuşi, de o asistenţă din partea personalului angajat al operatorului economic. Cred că este necesară păstrarea caselor asistate direct de casier, tocmai pentru a putea răspunde întrebărilor consumatorilor legat de o anumită cantitate, calitate sau orice altă informaţie ar avea nevoie legat de produsele achiziţionate", a afirmat Constantinescu.
Președintele ANPC, despre monedele electronice și NFT-uri
Totodată, președintele ANPC a menționat că legat de modalitatea de abordare a monedelor electronice sau a NFT-urilor din perspectiva protecţiei consumatorilor, în momentul de față „există perspectiva unor acte normative care să reglementeze întreaga situaţie".
Citește și:
> Un incendiu puternic a avut loc în Cluj. Multi au crezut că a ars taverna lui Pescobar
> Ștefan Godei, pus sub acuzare de DNA
> Tragedie alimentară în Călărași: decese după consum de macrou
Constantinescu susține că aceasta este o situaţie nouă pentru industrie şi pentru comerţ, deoarece în momentul în care aceste variante de monede virtuale au fost lansate nu s-a avut neapărat în vedere asimilarea acestora într-un sistem oficial.
„Dacă vă aduceţi aminte, pentru foarte mult timp, inclusiv Bitcoin sau alte monede similare au jonglat într-o zonă gri. La acest moment există perspectiva unor acte normative care clar reglementează întreaga situaţie. Nu cred, în acelaşi timp, că putem vorbi de NFT, sau ce ştiu eu că ar însemna NFT, şi anume achiziţionarea unor produse elaborate şi puse la dispoziţie eminamente într-un spaţiu virtual, atât timp cât el se gestionează exclusiv ca în Matrix", a explicat Horia Constantinescu.
Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorului
Asociaţia Sută la Sută Românesc, prin platforma Tribuna Consumatorilor, în parteneriat cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) a organizat, luni, o dezbatere despre protecţia şi drepturile consumatorilor din România.
Citește și:
> Șeful Poștei Române: „Suntem interesați să intrăm pe piața RCA”
> Șeful Casei de Pensii, despre pensiile românilor înainte de Crăciun
În fiecare an, la data de 15 martie este sărbătorită Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorului. Acest eveniment este marcat cu scopul de a sensibiliza opinia publică despre importanţa cunoaşterii drepturilor consumatorilor, dar și un motiv în plus pentru mobilizarea în vederea protejării acestora.
Valentina Podgorneac
Redactor
Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de trei ani activează în presa scrisă. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației.