Proprietarii de TIR-uri şi camioane cu o masă maximă autorizată mai mare de 16 tone se pot aştepta la o scădere a primei RCA. Potrivit noii formule de calcul, această primă ar urma să fie de aproape 9.000 de lei, o sumă apropiată de valoarea de referință, adică 8.609 de lei, cât este acum, și cu 23 sau 25% mai mică decât suma pentru care sunt asigurate aceste vehicule în prezent. Au fost stabilite și alte măsuri în urma discuțiilor din ultima perioadă. Este vorba despre posibilitatea plății în rate a primei RCA, despre probabilitatea întreruperii efectelor poliței RCA sau despre posibilitatea urmării valabilității poliței prin intermediul camerelor de supraveghere.
ASF a aprobat noua formulă elaborată de BAAR privind asiguratul cu risc ridicat.
- ASF a aprobat noua formulă elaborată de BAAR privind asiguratul cu risc ridicat. Prin utilizarea de către BAAR a acestei noi formule, valoarea maximă a primei recomandate nu va depăşi 9.000 lei la clasa B0 pentru autovehiculele cu o masă maximă mai mare de 16 tone, potrivit informaţiilor transmise de reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF)
- Astfel, Consiliul ASF a autorizat „aprobarea solicitării BAAR de avizare a Amendamentului nr. 1 la „Politicile şi procedurile BAAR pentru gestionarea asigurărilor RCA aplicabile asiguratului cu risc ridicat”. ASF a aprobat noua formulă de calcul a primei recomandate pentru categoria asiguraţilor cu risc ridicat, persoane fizice şi juridice, care deţin autovehicule de transport cu o masă maximă autorizată mai mare de 16 tone. Prin utilizarea de către BAAR a acestei noi formule, valoarea maximă a primei recomandate nu va depăşi 9.000 de lei la clasa B0. Noua formulă de calcul va fi aplicată în termen de două zile lucrătoare de la acordarea avizului de către ASF, pe perioada în care se află în vigoare prevederile HG nr.1326/2023, cu modificările şi completările ulterioare;”
- Mecanismul asiguratului cu risc ridicat este cel prin care dacă şoferul unui autovehicul primeşte cel puţin trei oferte RCA la un preţ mai mare decât tariful de referinţă cu cel puţin 36% atunci, şoferul se poate adresa BAAR, iar BAAR calculează pentru acel caz un nou tarif utilizând tariful de referinţă şi un factor N, de 1,36. Până acum, tariful mediu pe care BAAR l-a calculat şoferilor cu autovhicule de transport de mărfuri de peste 16 tone, care se încadrau în categoria asiguratului cu risc ridicat era de 12.000 lei, la care se aplica şi sistemul de bonus-malus, adică reducerile sau penalităţile aferente clasei din care făcea parte clientul.
Măsurile au fost luate în urma protestelor transportatorilor și agricultorilor, dar și după discuțiile avute între reprezentanții transportatorilor, ASF și Biroul Asiguratorilor Auto din România (BAAR). Totodată, trebuie menționat că aceste măsuri sunt temporare, fiind valabile până la sfârșitul lui martie, dar cu posibilitatea de a fi prelungit acest termen.
Citește și:
Intră în vigoare plafonarea prețurilor la RCA. Cât plătesc șoferii pe asigurarea auto
Modificări majore în sistemul de pensii: noua formulă de calcul a pensiilor din noiembrie
Noua formulă pentru calcularea pensiilor. Legea pensiilor a ajuns la Camera Deputaților
Noua formulă de calcul a primei recomandate pentru categoria asiguraţilor cu risc ridicat, persoane fizice şi juridice, care deţin autovehicule de transport cu o masă maximă autorizată mai mare de 16 tone, este operaţională, fiind deja emise de către BAAR mai multe oferte în acest sens, informează Autorităţii de Supraveghere Financiare (ASF).