Benzi unice de circulație în București. Cum circulă șoferii
Benzile speciale destinate doar pentru transport public, precum autobuzele, troleibuzele sau tramvaiele, se regăsesc în mai toate orașele mari ale lumii. Acestea au început să apară și în Capitală, fiind absolut necesare pentru a evita aglomerația.
Chiar și așa, mulți conducători auto folosesc aceste benzi de circulație pentru a evita aglomerația de pe alte benzi și astfel blochează accesul transportului în comun pe benzile special amenajate. De aici și apar o nouă serie de probleme în trafic.
Potrivit legii, niciun vehicul nu are dreptul să circule pe aceste benzi speciale în afară de cele care fac parte din categoria vehiculelor de transport în comun. Nu există nicio distanță minimă stabilită, astfel că accesul pe aceste benzi este interzis autovehiculelor care nu se încadrează în categoria de transport public.
Citește și:
O nouă legătură rapidă între nordul și centrul Bucureștiului
Calea Dorobanți și strada Radu Beller devin străzi cu sens unic de circulație
Conducătorii auto care sunt prinși că au intrat ilegal pe banda specială pentru transportul public în comun vor fi amendați. Sancțiunea este cuprinsă între 6 și 8 puncte de amendă, ceea ce înseamnă o amendă între 870 și 1.160 de lei.
Excepții acceptate de polițiști
Totuși, legea prevede și niște excepții cu privire la circulația pe benzile special destinate transportului public. Poliția nu va aplica amendă celor care vor intra pe banda destinată autobuzelor pentru a vira pe o stradă laterală sau pentru a depăși un obstacol temporar, cum ar fi un accident sau o lucrare în desfășurare.
Conducătorii auto sunt obligați să părăsească imediat banda pentru autobuze după ce au depășit obstacolul. Totodată, agenții de circulație pot indica șoferilor să folosească banda pentru autobuze în situații speciale.
Citește și:
„Gâtul de lebădă”, noul trend periculos creat de filmul Barbie
Cine va putea circula pe noile benzi de circulație vopsite în roz și verde
În Capitală, noi benzi pentru circulația transportului public au fost amenajate în zona Casei Presei Libere, iar acum orașul dispune de aproximativ 20 de kilometri de tronsoane dedicate doar transportului în comun.
Aceste măsuri au fost aplicate și cu scopul de a încuraja cetățenii să renunțe la mașinile personale și să circule cu transportul public, precum autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul.