Lucrările de reparație pe partea bulgară a Podului Prieteniei, care leagă orașele Giurgiu din România și Ruse din Bulgaria, sunt programate să înceapă pe data de 10 iulie 2024, conform anunțului făcut de Agenția de Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgaria. Timpul estimat pentru finalizarea lucrărilor este de aproximativ 4 luni și jumătate pentru fiecare dintre cele două benzi ale podului.
Lucrările se vor desfășura zilnic, între 10 și 12 ore pe zi, în timpul zilei, iar traficul nu va fi oprit complet, ci va fi dirijat alternativ pe banda liberă. Procesul va fi organizat în 6 etape, primele două vizând repararea majoră a suportului instalației de pe teritoriul bulgar. O porțiune de aproximativ 400 de metri va fi închisă temporar pentru lucrări, începând cu banda de intrare în Bulgaria, urmată de banda de ieșire spre România.
Citește și:
Alarmele au sunat din nou în România. Arafat: „În aplicaţia DSU veți găsi adăposturile”
ANAF avertizează despre notificări false legate de donații
Vulcanul Şiveluci din Rusia a erupt. S-au format coloane de cenuşă cu o înălţime de 10 kilometri
Pentru a asigura o bună organizare a traficului pe durata lucrărilor, se vor folosi semafoare adaptive, care vor fi amplasate în zonele aflate în reparație. Din motive de siguranță, nu se vor efectua lucrări pe timp de noapte, cu excepția cazurilor în care acestea pot fi realizate în condiții de siguranță.
Podul Dunării, parte a drumului I-2 pe teritoriul bulgar, nu a beneficiat de reparații majore de la inaugurarea sa în urmă cu 70 de ani, în 1954. Ultima consolidare a rosturilor a avut loc acum peste 22 de ani, iar hidroizolația și pavajul asfaltic au fost înlocuite în 2011. Renovarea actuală va include înlocuirea completă a straturilor de asfalt, panouri, hidroizolații, sisteme noi de reținere și marcaje.
Contractul pentru lucrările principale de reparație a fost atribuit Societății Publice cu răspundere limitată Podul Dunării, cu o valoare de 44.877.228,68 leva, inclusiv TVA, și o durată de 730 de zile. Supravegherea construcției va fi realizată de „Podul Dunării-PII-Strol”, cu un contract în valoare de 848.400 leva, inclusiv TVA.
Citește și:
Ajutor de 95,3 milioane euro pentru TAROM aprobat de Comisia Europeană