Rute ocolitoare pentru a evita podul Grant, care va intra în reparații
Constructorul a început deja să lucreze la pilonii de susținere. În următoarele două luni, șantierul se va muta pe pod. Din octombrie, jumătate de pod ar putea fi blocat, adică cele două benzi de circulație de pe sensul de mers dinspre Calea Crângași spre strada Turda.
Și linia de tramvai va fi blocată pe același sens. Este varianta luată în calcul de Primăria Capitalei, așa încât lucrările să se încheie mai devreme, adică în martie 2024.
Întreaga structură de rezistență a podului va fi refăcută, căci nu mai poate susține mașinile și tramvaiul 41.
Termenul de finalizare ar putea fi prelungit până în martie 2025
Constructorul are nevoie de jumătate de an doar pentru lucrările de deasupra podului, unde se va decoperta până la beton.„Este o lucrare complexă. De abia dupa ce se va scoate sistemul rutier existent, atunci vom vedea gradul de degradare şi timpul de intervenţie efectiv”, a spus Amil Zarculea, șef de șantier, pentru Observator.
Citește și:
Accident de lucru pe șantierul de la Podul Grant. Muncitorii au găurit o conductă de apă
Lucrările de consolidare la Podul Grant au fost reluate după 3 ani de pauză
Vor fi refăcute şi lucrările de pe celălalt sens de mers, începute de vechea administraţie. „În 2020 nu au mai fost continuate de către compania de poduri și pasaje lucrările. Ele au fost executate într-un procent de aproximativ 33%. Având în vedere că nu au fost protejate lucrările executate, suntem nevoiți să intervenim acum pe partea unde s-a lucrat la momentul respectiv”, a declarat Marian Bârgău, director general Administrația Străzilor București.
Rute ocolitoare pentru șoferi
Șoferii care vor veni din zona Lujerului vor avea trei rute ocolitoare: pe podul Ciurel, pe străzile adiacente Căii Crângașilor sau pe breteaua pe lângă urcarea pe pod.
În alte trei zone din București trebuie intervenit de urgență. Podul Băneasa și pasajele Obor și Lujerului au grag mare de uzură și riscă să se prăbușească. Aici, lucrările vor începe tocmai în 2024.
Citește și:
Incendiu puternic în zona dintre Gara Basarab și Podul Grant din Capitală
Costurile pentru cele două pasaje sunt estimate de ordinul a 50 de milioane de lei fiecare. Pentru Podul Băneasa, suma ajunge undeva la 20 de milioane de lei, a spus primarul Capitalei, Nicușor Dan.
O situație la fel de periculoasă este și în zona Unirii, unde pasajul și planșeul de deasupra metroului, care au 40 și 80 de ani, pot ceda oricând. Cu toate acestea, se va interveni abia în 2025, iar reabilitatea ar urma să dureze aproape 3 ani.