Podul-capcană de pe centura Brașovului pune în pericol, de 6 ani, o mulțime de vieți
Podul, cu o lungime de aproape 170 de metri, face parte din fosta șosea ocolitoare a Brașovului. Traficul auto în zonă, îndeosebi cel industrial, este intens, în toate momentele zilei.
Una dintre balustradele podului este plină de lungime, iar structura metalică este compromisă, fiind afectată puternic de rugină.
O altă traversă din beton care susținea trotuarul, în schimb, s-a prăbușit deja de mult, de șase ani. În acest timp, autoritățile au instituit doar o restricție de tonaj și au montat indicatoare care interzic accesul pietonal.
Cum s-a ajuns aici?
Podul și sectorul de drum de care aparține au fost, inițial, ale Primăriei Brașov, apoi au ajuns la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, instituție care vrea să dea podul înapoi Primăriei.
Citește și:
Podul peste Dunăre de la Brăila nu permite accesul pietonilor și bicicliștilor
Podul Kerci din Crimeea, lovit de drone: primele imagini și reacția Ucrainei
Podul de la Brăila,Aeroportul Brașov-Ghimbav și trenul Alstom Coradia, „vedetele” 2023
Pentru ca schimbarea de administrator să poată fi făcută, trebuie ca Primăria să termine intabularea podului și drumului din care acesta face parte, iar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să actualizeze expertiza tehnică a stării podului.
„Suntem în faza de reglementare a situaţiei juridice a terenurilor aferente ale acestui drum. Sperăm să se rezolve cât mai repede, după care prin hotărare de guvern acel pod va trece la minicipiu. În momentul în care discutăm încă este în administraţia Companiei Naţionale de Infrastuctură Rutieră”, a declarat Sorin Toarcea, purtător de cuvânt Primăria Brașov.