Cine plătește pentru falimentul Euroins. Peste 100.000 de şoferi aşteaptă să fie despăgubiţi: „Pentru toate falimentele, statul n-a scos niciun ban din buzunar”

10 iun. 2023, 09:24
Foto: ROBERT GHEMENT/Agerpres
Urmăriți-ne pe: Google news Copy Share

Falimentul Euroins va fi plătit din banii asiguratorilor. Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) vrea să oblige companiile să achite, lunar, o contribuție specială către Fondul de Garantare, astfel încât șoferii să poată fi despăgubiți. Pentru moment, contribuția nu se va regăsi în prețurile polițelor, însă acest lucru se poate schimba după ce dispare plafonarea. 

Falimentul Euroins, plătit de banii asiguratorilor: peste 100.000 de șoferi așteaptă să fie despăgubiți

Ieșirea companiei Euroins de pe piața asigurărilor auto a lăsat în urmă peste 100.000 de șoferi care așteaptă să fie despăgubiți. Fondul de Garantare nu are destui bani, așa că ASF propune ca asiguratorii să plătească o contribuție specială.

Este vorba despre un procent de 3% din asigurările pe care companiile le vând. Banii se vor duce către Fondul de Garantare, în așa fel încât Fondul să aibă bani pentru a-i despăgubi pe șoferi în urma insolvenței Euroins.

„Sunt, de fapt, un împrumut. Împrumut care va fi înapoiat peste 2, 3, 4 ani. când o să aibă fondul bani. Deşi e un împumut, nu va avea dobândă”, a explicat Sergiu Costache, expert asigurări, pentru Observator

Pe lângă cei 3%, mai există o altă contribuţie permanentă, de 4%, care a crescut de la 2,5%. Astfel, în total, asigurătorii vor trebui să plătească 7%.

„Acest procent se aplică fiecărei poliţe de asigurări, indiferent că vorbim de tipul poliţei respective. Adică poate să fie o asigurare de locuinţă, poate să fie un CASCO, poate să fie un RCA”, a spus Mădălin Roșu, președintele BAAR. 

Proiectul ASF urmează să fie publicat în curând în Monitorul Oficial. În prezent, asiguratorii nu pot scumpi polițele ca să acopere noile costuri, iar șoferii sunt salvați de plafonare. Peste patru luni, însă, conducătorii auto ar putea plăti mai mult, ca urmare a introducerii acestor contribuții. 

„Cu siguranţă, după dispariţia plafonării, va intra în costul poliţelor. Deci, practic ele se vor scumpi ulterior. Varianta în care statul ar fi intervenit era probabil cea mai bună”, a completat Sergiu Costache, expert asigurări.
„Pentru toate falimentele, statul n-a scos niciun ban din buzunar. În final, cei care susţin suntem noi toţi, cetăţenii care au poliţă de asigurare în România”, a spus Mădălin Roșu, președintele BAAR. 

În dosarul Euroins, Fondul de Garantare abia a reuşit să facă în jur de o mie de plăţi. În primele trei luni din 2023, instituţia a achitat despăgubiri în valoare de 189 de milioane de lei. Cele mai multe au fost către despăgubiții City Insurance, dar încă sunt șoferi care așteaptă să își primească banii. 




Citeste si