Cine plătește pentru falimentul Euroins. Peste 100.000 de şoferi aşteaptă să fie despăgubiţi: „Pentru toate falimentele, statul n-a scos niciun ban din buzunar”
Falimentul Euroins va fi plătit din banii asiguratorilor. Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) vrea să oblige companiile să achite, lunar, o contribuție specială către Fondul de Garantare, astfel încât șoferii să poată fi despăgubiți. Pentru moment, contribuția nu se va regăsi în prețurile polițelor, însă acest lucru se poate schimba după ce dispare plafonarea.
Falimentul Euroins, plătit de banii asiguratorilor: peste 100.000 de șoferi așteaptă să fie despăgubiți
Ieșirea companiei Euroins de pe piața asigurărilor auto a lăsat în urmă peste 100.000 de șoferi care așteaptă să fie despăgubiți. Fondul de Garantare nu are destui bani, așa că ASF propune ca asiguratorii să plătească o contribuție specială.
Este vorba despre un procent de 3% din asigurările pe care companiile le vând. Banii se vor duce către Fondul de Garantare, în așa fel încât Fondul să aibă bani pentru a-i despăgubi pe șoferi în urma insolvenței Euroins.
„Sunt, de fapt, un împrumut. Împrumut care va fi înapoiat peste 2, 3, 4 ani. când o să aibă fondul bani. Deşi e un împumut, nu va avea dobândă”, a explicat Sergiu Costache, expert asigurări, pentru Observator.
Pe lângă cei 3%, mai există o altă contribuţie permanentă, de 4%, care a crescut de la 2,5%. Astfel, în total, asigurătorii vor trebui să plătească 7%.
Citește și:
> Plafonarea tarifelor RCA, amânată din nou. Guvernul spune că va căuta „cele mai bune opțiuni”
> Ce articol strecurat în Legea Pensiilor ar putea afecta toți angajații
> Incendiu de proporții la un bloc din Sectorul 5 al Capitalei. ”Arde blocul!”
„Acest procent se aplică fiecărei poliţe de asigurări, indiferent că vorbim de tipul poliţei respective. Adică poate să fie o asigurare de locuinţă, poate să fie un CASCO, poate să fie un RCA”, a spus Mădălin Roșu, președintele BAAR.
Proiectul ASF urmează să fie publicat în curând în Monitorul Oficial. În prezent, asiguratorii nu pot scumpi polițele ca să acopere noile costuri, iar șoferii sunt salvați de plafonare. Peste patru luni, însă, conducătorii auto ar putea plăti mai mult, ca urmare a introducerii acestor contribuții.
„Cu siguranţă, după dispariţia plafonării, va intra în costul poliţelor. Deci, practic ele se vor scumpi ulterior. Varianta în care statul ar fi intervenit era probabil cea mai bună”, a completat Sergiu Costache, expert asigurări.
„Pentru toate falimentele, statul n-a scos niciun ban din buzunar. În final, cei care susţin suntem noi toţi, cetăţenii care au poliţă de asigurare în România”, a spus Mădălin Roșu, președintele BAAR.
În dosarul Euroins, Fondul de Garantare abia a reuşit să facă în jur de o mie de plăţi. În primele trei luni din 2023, instituţia a achitat despăgubiri în valoare de 189 de milioane de lei. Cele mai multe au fost către despăgubiții City Insurance, dar încă sunt șoferi care așteaptă să își primească banii.
Citește și:
> Indemnizația de creștere a copilului s-ar putea majora. La cât ar putea ajunge
> Oana Roman i-a dat replica surorii sale vitrege. Ce i-a reproșat Catincăi Roman
> Horoscopul săptămânii 7-13 august 2023: Află ce îți rezervă astrele!
Alexandra Chivu
Redactor-șef
Am absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion și am o experiență în presă de peste 6 ani. Ca jurnalist, am lucrat în publicații precum Ciao.ro, Fanatik.ro și Playtech.ro, la care se adaugă și un internship la DigiFM. De-a lungul carierei jurnalistice, am scris în diferite domenii ca sănătate, politic, sport, horoscop, social, meteo, lifestyle, turism și monden. Pe lângă redactat, m-am ocupat și de paginile de Facebook ale mai multor ONG-uri.