Anunțul unui antreprenor: „Se caută angajați, ofer recompensă”. Lucrătorii fabricii sale s-au pus pe găsit colegi, după ce au aflat câți bani primesc pentru asta
Anunțul antreprenorului nu este o glumă, ci modalitatea prin care acesta speră că va găsi rapid oameni pentru a-și completa personalul. Ideea pare că le-a surâs lucrătorilor fabricii sale din Iași, care s-au pus pe găsit colegi, după ce au aflat câți bani primesc recompensă. Salariații aduși astfel se integrează mai repede și sunt dispuși să stea o perioadă mai lungă de timp, susțin specialiștii în resurse umane.
„Se caută angajați, ofer recompensă” - este anunțul unui antreprenor către lucrătorii fabricii sale
În fabrica din Iași lucrează 130 de oameni, dar activitatea companiei este în continuă dezvoltare. La fel și echipa, iar acum este nevoie de 3 electromecanici. Cine îi recomandă, câștigă 300 de dolari.
„Pentru că utilajele astea sunt performante, dar, surpriză, nu funcţionează singure niciodată. În acelaşi timp căutăm oameni cu multă experienţă. Ăsta e motivul pentru care suntem dispuşi să oferim o recompensă, dar şi să-i recompensăm aşa cum merită!”, a declarat Tibriu Stoian, patron fabrică ambalaje Iași.
„Suntem dispuși să oferim recompensă și să îi recompensăm corespunzător. E prima noastră experiență cu această idee, care a fost considerată creativă pe piață, dar se pare că funționează. Adică în doar două zile pe piață, avem 19 candidaturi, majoritatea de la oameni cu multă experiență în domeniul tehnic, ceea ce ne-a încântat mult, pentru că avem plajă de selecție”, a completat acesta.
Primii care au început să caute potențiali candidați sunt chiar angajații firmei. Printre ei este și Florin. „Este o idee foarte bună, deja am vorbit şi în familie şi pe la cunoscuţi şi pe la vecini”, a spus Florin Ciobanu, angajat.
Citește și:
> Warner Bros. pregătește un nou film Stăpânul Inelelor pentru 2026
> FSB dejucat atentat terorist și arestat trei suspecți
> Un soldat cu cetățenie română a decedat în războiul din Israel. Anunțul făcut de MAE
Cât și Liviu, care se va ocupa și de formarea lor. „Am început să caut, însă nu am găsit. Sunt mulți care își caută de muncă, dar nu oricine merită. Chiar dacă știu 10 persoane care își caută de muncă, nu am încă niciunul pe care să-l aduc”, a povestit Liviu Șerban, angajat.
Metoda, folosită de ani buni în SUA
Metoda este folosită de ani buni cu succes în Statele Unite ale Americii şi prinde avânt şi în companiile de la noi în ţară.
„Oamenii deja sunt mult mai deschişi unii cu ceilalţi pentru că încrederea deja s-a consolidat în anii trecuţi când au lucrat deja împreună. Este un range in functie de nivelul de senioritate”, a explicat Corina Matei, specialist HR.
Specialiștii spun că șansele ca angajații să se adapteze repede și să rămână mult timp în companie sunt mari prin această variantă.
Citește și:
> Dublă cetățenie româno-spaniolă: Anunțul lui Ciucă
> Stațiile GPL din România vor fi verificate. Anunțul făcut de șeful DSU
„Este vorba şi de costurile pe care le impune căutarea unui loc de muncă, una este să plăteşti o platformă de recrutare şi alta este să dai banii respectivi unei persoane care îţi va aduce pe cineva în companie.
Îl motivezi şi pe cel care îţi va aduce specialistul şi în acelaşi timp investeşti banii respectivi în ceva, în motivarea propriului angajat”, a transmis Diana Chihaia, Serviciul pentru Inserție Profesională al UAIC.
O treime dintre salariați își dau demisia în primele șase luni de la angajare, arată statisticile. 39% dintre candidații angajați prin intermediul site-urilor de recrutare, anume 49% dintre cei recomandați, rămân în firmă trei ani sau mai mult. Procentul scade la 14 în rândul oamenilor aduși prin metode clasice, anunțuri ori târguri de joburi.
Citește și:
> Buletinele cu cip în București. Când vor fi disponibile în Capitală
> Armata ar putea fi obligatorie din nou. Anunțul făcut de premier Nicolae Ciucă
> Salariile angajaților din Educație și alte domenii vor fi majorate
Alexandra Chivu
Redactor-șef
Am absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion și am o experiență în presă de peste 6 ani. Ca jurnalist, am lucrat în publicații precum Ciao.ro, Fanatik.ro și Playtech.ro, la care se adaugă și un internship la DigiFM. De-a lungul carierei jurnalistice, am scris în diferite domenii ca sănătate, politic, sport, horoscop, social, meteo, lifestyle, turism și monden. Pe lângă redactat, m-am ocupat și de paginile de Facebook ale mai multor ONG-uri.