Grupul media Vice, cunoscut pentru abordarea sa îndrăzneață și conținutul orientat către un public tânăr, se confruntă cu schimbări majore pe plan global. Conform unui anunț făcut de Bruce Dixon, directorul general al companiei, Vice va trece printr-o realiniere strategică, care impune raționalizarea operațiunilor și reducerea costurilor. Această realiniere va conduce la eliminarea a sute de posturi în cadrul organizației.
Anunțul vine în urma opririi activității Vice România la finalul anului 2023, după mai bine de un deceniu de prezență pe piața locală, marcând sfârșitul unei ere pentru brandul media în România. Decizia de restructurare a fost luată în contextul unei piețe publicitare online fluctuante și a unei situații economice tensionate, care au afectat profitabilitatea modelului de distribuție digitală al conținutului Vice.
Citește și:
Silvestru Șoșoacă exclus din SOS România și divorțează
Dixon a subliniat că modelul actual de distribuție digitală nu mai este profitabil și, ca urmare, Vice va adopta un model de agenție de producție. Compania intenționează să colaboreze cu entități media consacrate pentru a-și distribui conținutul digital, inclusiv știrile, pe platformele partenerilor.
Această schimbare strategică survine după ce Vice a fost preluată de un grup de creditori, incluzând Fortress Investment Group, Soros Fund Management și Monroe Capital, pentru suma de 350 de milioane de dolari în iunie, după ce compania s-a declarat în faliment în luna mai a aceluiași an.
Fondat în 1994 ca o revistă canadiană, Vice a crescut și s-a transformat într-un grup media online influent, anticipând o revoluție în sectorul media.