Pasagerii afectați de anularea zborurilor TAROM din data de 8 iulie 2024 vor primi despăgubiri, conform declarațiilor companiei și Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). În urma unei întâlniri între reprezentanții ANPC și cei ai TAROM, s-a stabilit că pasagerii care au achiziționat bilete direct de la compania aeriană și depun cerere de rambursare vor fi compensați conform Regulamentului european 261/2004. Suma compensațiilor variază între 250 și 600 de euro, în funcție de distanța zborului anulat.
Pentru a primi compensația, pasagerii trebuie să trimită la adresa de e-mail dedicată, [email protected], următoarele informații: nume și prenume, număr de zbor, copia biletelor de călătorie și codul rezervării, precum și, dacă este cazul, dovada cheltuielilor suplimentare pentru cazare, masă și transport. De asemenea, trebuie să specifice modalitatea de compensare dorită, fie în bani, fie sub formă de voucher electronic utilizabil pentru achiziția de bilete TAROM în termen de un an.
Citește și:
Nu rata aceste oferte incredibile de la TAROM pentru destinații interne!
Ce opțiuni au pasagerii afectați, după ce Wizz Air a anulat zborurile către și dinspre Israel
Incidentul a avut loc în urma unei acțiuni de protest a piloților TAROM, care s-au declarat inapți de zbor, conducând la anularea a zeci de zboruri și afectând mii de pasageri. Compania a pierdut aproximativ 2,5 milioane de euro din cauza acestor anulări și va trebui să acopere și costurile despăgubirilor. După negocieri, piloții au ajuns la un acord privind o creștere salarială, iar zborurile au fost reluate.