Aleșii locali vor trebui să își publice CV-urile
Potrivit noii propuneri de modificare a actualelor prevederi legislative, aleșii locali ar fi obligați să își publice CV-urile.
În prezent, potrivit Legii 176/2010, aleșii locali trebuie să întocmească şi să depună declarații de avere şi de interese, iar noua propunere ar adaugă acum şi obligația de a întocmi şi actualiza un CV, toate aceste documente fiind obligatoriu să devină publice în termen de 30 de zile de la validarea mandatului.
Ba mai mult, instituțiile publice în cadrul cărora acești aleși locali îşi exercită mandatul vor fi obligate să publice pe site CV-ul lor, în termen de 10 zile de la împlinirea termenului de depunere menţionat.
De asemenea, propunerea mai cuprinde și ca aleșii locali să își actualizeze CV-ul, până la data de 15 iunie a fiecărui an de mandat.
Citește și:
Noile majorări pentru anul 2024. Românii care vor primi mai mulți bani de la 1 ianuarie 2024
Salarii mai mari pentru bugetari
Ce se află în spatele planului PSD-PNL de comasare a alegerilor locale și parlamentare din 2024
În cazul nerespectării prevederilor cu privire la depunerea CV-ului, dar și a procedurilor de depunere, actualizare și publicare a acestuia, prefecții ar putea aplica sancțiuni.