Camere radar montate pe autostrăzi. Șoferii nu vor mai fi opriți de Poliția Română: amenzile vor veni direct acasă
Din 2024, cine încalcă legislația rutieră pe autostrăzile din România nu va mai fi oprit de Poliție, dar va primi amenda direct acasă. Compania de drumuri pregătește implementarea unui sistem modern de monitorizare a traficului pe șoselele de mare viteză din țară. Banii vin de la Comisia Europeană.
Camere radar pe autostrăzile din România. Șoferii vor primi amenzi direct acasă
De anul viitor, vor fi montate camere radar pe drumurile de mare viteză pe care au loc și cele mai multe accidente, pe fondul traficului intens. Șoferii care vor călca pea mult pedala de accelerație vor fi amendați automat și nu vor avea șansa, ca până acum, să scape de filtrele Poliției.
Pe Autostrada 1, Bucureşti-Piteşti, compania de drumuri va monta 48 de sisteme pentru detecţia incidentelor, 33 de camere mobile, camere de supraveghere a traficului, cât și o serie de sisteme de avertizare pentru buna desfășurare a circulației rutiere. Și pe Autostrada Soarelui București-Cernavodă vor fi montane noi echipamente IT pentru o mai bună monitorizare.
La fel va fi și pe A3, București-Ploiești, dar și pe DN 1, București-Ploiești, unde va fi schimbată tehnica care ajută echipamentele tehnice să funcționeze mai repede. Pentru moment, suntem la faza de demarare a licitației pentru acest proiect, iar banii au ca sursă Comisia Europeană.
Citește și:
> Sisteme de senzori, camere de supraveghere și stații meteo pe autostrăzile din sudul țării
> Primăria Sectorului 4, apel public pentru conducătorii auto care circulă prin Pasajul Unirii
> Românii care au trăit 30 de ani în zone afectate de poluare se vor pensiona mai rapid
Radarele fixe sunt diferite de camerele fixe, dar ambele trebuie omologate. O cameră fixă are o acuzatețe mai mare decât cea mobilă, însă camerele mobile nu vor sancționa numai excesul de viteză, ci și alte abateri, cum ar fi depășirile hazardate și neacordarea de prioritate.
Cele mai periculoase șosele din România
Cele mai multe accidente mortale din România s-au produs, în 2020, pe drumurile naționale care traversează localități și care nu sunt dublate de centuri ocolitoare ori autostrăzi. Atunci, DN 1 a fost, cel mai periculos drum din țară. Un alt drum al groazei este DN 2 București - Suceava - Siret, iar pe locul trei în topul șoselelor mortale este DN 6, București - Craiova - Timișoara. Situația a rămas la fel și acum.
Ziua și ora la care au loc cele mai multe accidente grave în România
În anul 2021, pe drumurile publice din România s-au produs 26.806 accidente rutiere. Dintre acestea, 4.915 au fost accidente rutiere grave (18,3%), evenimente care au condus la decesul a 1.779 de persoane, rănirea gravă a 3.790 de persoane și rănirea ușoară a altor 2.235 de persoane. Cele 21.891 de accidente ușoare înregistrate au avut printre consecințe rănirea ușoară a 27.209 de persoane, conform unui raport al Poliției Române.
Citește și:
> Ligia Deca, despre apariția subiectelor de BAC pe internet
> Calendarul aprobării Bugetului de stat pentru 2024. Când va avea loc votul final
> Incendiu la un hotel din Băile Felix. Turiștii au fugit din hotel pe scara exterioară a clădirii
În ceea ce privește ziua în care au loc cele mai multe accidente grave în țara noastră, vinerea se remarcă printr-o creștere a frecvenței accidentelor rutiere grave. Sâmbăta e marcată de o reducere a frecvenței de apariție a unor astfel de evenimente, iar duminica se înregistrează din nou o creștere a numărului de accidente rutiere grave.
Foto: media.hotnews.ro
Cât despre ora la care se întâmplă accidente grave rutiere, analiza Poliției Române arată că evoluția acestor evenimente pe parcursul celor 24 de ore este influențată de ritmul activităților cotidiene, de orele în care oamenii se duc sau se întorc de la serviciu, de la școală etc. și în care traficul este cel mai aglomerat.
Foto: media.hotnews.ro
Așadar, între orele 5-6 dimineața, numărul accidentelor rutiere grave crește considerabil, fiind înregistrată o valoare de aproape 2 ori mai mare față de ora 4. Între orele 6-10, numărul accidentelor se menține relativ constant pentru ca o nouă creștere semnificativă să aibă loc între 10 și 12. Ulterior, la intervalul orar 11-12, se remarcă o creștere de aproape 7 ori mai mare comparativ cu intervalul orar 4-5. Valorile maxime ale zilei se înregistrează în intervalul 17-18.
Alexandra Chivu
Redactor-șef
Am absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion și am o experiență în presă de peste 6 ani. Ca jurnalist, am lucrat în publicații precum Ciao.ro, Fanatik.ro și Playtech.ro, la care se adaugă și un internship la DigiFM. De-a lungul carierei jurnalistice, am scris în diferite domenii ca sănătate, politic, sport, horoscop, social, meteo, lifestyle, turism și monden. Pe lângă redactat, m-am ocupat și de paginile de Facebook ale mai multor ONG-uri.