Autostrăzile din sudul României vor avea echipamente de monitorizare
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit oferte din partea Elektra Invest și asocierile Asseco SEE (lider), ASGO Telecom, Urban Scope și BS Telecom Solutions, respectiv Intetra Electrpnik Sanayi ve Ticaret AS (lider) și Tetra HGS Elektronik Sistemeri pentru instalarea echipamentelor de monitorizare a autostrăzilor A1, A2 și A3 și DN1.
Proiectul este estimat la o valoare de 112,7 milioane de lei, fără TVA. Acesta presupune instalarea de aparate de detecție, camere de supraveghere, senzori și stații meteo pentru aceste autostrăzi. Prin urmare, noul sistem va permite autorităților să obțină date generale despre trafic, identificarea conducătorilor auto care încalcă regulile de circulație. De asemenea, sistemul va servi și la avertizarea conducătorilor auto asupra unor pericole.
Citește și:
Cum funcționează sistemul de semnalizare de la Pasajul Unirii. Va fi cel mai performant din țară
Primăria Sectorului 4, apel public pentru conducătorii auto care circulă prin Pasajul Unirii
România va cumpăra avioane de vânătoare F-35. Decizie luată în ședința CSAT
Camerele vor depista pe cei care circulă cu viteză, nu au rovinietă sau au gabaritul depășit
Pentru acest contract a fost stabilită o durată de 84 de luni și are o perioadă de șase luni pentru proiectare, 18 luni pentru execuție și 60 luni pentru garanție a lucrărilor.
Pe Autostrada A3, pe o porțiune de 60 de kilometri vor fi montate 20 de aparate care vor putea fixa numărul mașinilor, viteza cu care rulează și distanța dintre ele. De asemenea, 29 de camere de detecție a incidentelor vor semnala vehiculele oprite, mersul pe contrasens, apariția vreunui pieton pe carosabil, pierderea încărcăturii, fumul, focul sau ceața.
Patru stații meteo și 17 camere de supraveghere vor fi și ele instalate, camerele fiind fixe sau mobile, pentru a putea identifica numerele de înmatriculare ale mașinilor. Autoritățile îi vor depista cu ușurință pe cei care circulă cu viteză, nu au rovinietă sau au gabaritul depășit. Informațiile culese de sistemele de monitorizare vor fi transpuse pe panouri cu mesaje variabile, astfel încât șoferii să știe ce-i așteaptă pe șosea.