Un sondaj recent realizat de INSCOP Research relevă că o proporție semnificativă de 72,2% dintre români optează pentru achiziționarea produselor românești, chiar dacă acestea sunt mai scumpe decât alternativele străine. Doar 26,3% dintre respondenți au indicat că aleg produsele cu cel mai bun preț, indiferent de originea acestora.
Preferința pentru produsele autohtone este mai accentuată în rândul votanților PSD-PNL și ai ADU, persoanelor cu vârsta de peste 45 de ani, celor inactivi, lucrătorilor cu gulere albastre, locuitorilor din mediul rural și celor care nu sunt prezenți pe rețelele sociale. Pe de altă parte, votanții AUR și tinerii sub 30 de ani tind să prioritizeze prețul în detrimentul originii produselor.
Sondajul mai arată că 62,7% dintre participanți consideră că produsele agricole românești sunt mai greu de găsit în marile rețele comerciale, deoarece acestea preferă să comercializeze produse de import. În contrast, 33,4% cred că raritatea produselor agricole autohtone în magazine se datorează unei producții locale insuficiente.
Citește și:
Majoritatea românilor pentru mandat prezidențial de 4 ani
În ceea ce privește atitudinea față de sprijinul statului în situații de criză, majoritatea respondenților (76,9%) sunt de părere că ar trebui să se ajute mai întâi singuri, înainte de a solicita ajutorul statului. Doar 21,5% consideră că ar trebui să apeleze la stat în primă instanță.
Sondajul a fost efectuat în perioada 22-29 februarie, prin metoda CATI (interviuri telefonice), pe un eșantion de 1.100 de persoane, reprezentativ pentru populația neinstituționalizată a României, cu vârsta de 18 ani și peste. Marja de eroare a datelor este de ± 2,95%, la un grad de încredere de 95%.