Primele efecte după plafonarea tarifelor RCA: o companie de asigurări auto a încetat colaborarea cu zeci de brokeri - prețuri prea mici, clienți prea mulți
La mai bine de o lună de la plafonarea tarifelor RCA, au apărut și primele efecte. Una dintre companiile de asigurare, care între timp a ajuns să ocupe locul trei în piață, a anunțat că încetează să mai colaboreze cu zeci de brokeri, pe motiv că prețul pe care este nevoit să îl practice este prea mic și îi aduce prea mulți clienți, cărora nu le poate face față.
Primele efecte după plafonarea tarifelor RCA
În data de 11 aprilie a intrat în vigoare plafonarea tarifelor RCA. De atunci, practic, asiguratorii au fost obligați să vândă la tarifele practicate pe data de 28 februarie 2023. Plafonarea i-a prins pe unii asiguratori cu tarife mici care nu pot fi susținute pentru o perioadă de șase luni, după cum prevede legea, astfel că recurg la diferite metode pentru a vinde mai puțin.
Unul dintre asiguratori, de pildă, care a reușit să obțină peste 10% din cota de piață, a transmis că își încetează colaborarea cu 71 de brokeri, adică un sfert din total.
„Evident că plafonarea a dus la acest efect, pentru că altfel asigurătorul ar fi putut să-şi modifice tarifele. Majoritatea celor care îşi cumpărau RCA ar fi fost tentaţi să ia cel mai mic preţ. Şi atunci veneau foarte mulţi clienţi către ei”, a declarat Sergiu Costache, expert asigurator, pentru Observator.
„În funcţie de riscul pe care îl iei, trebuie să creezi rezerve. Pentru 100 de lei risc, trebuie să aduci 30 de lei rezervă. Pentru că a luat foarte mult risc ei erau la 28 februarie cu un preţ scăzut şi sunt obligaţi să păstreze acel preţ timp de 6 luni”, a spus Dorel Duță, președinte UNSICAR.
Asiguratorul auto a explicat că a luat această decizie fiindcă vrea, pe viitor, colaborări care să îi susțină vânzarea echilibrată a întregii oferte de produse.
Citește și:
> Laptele se ieftinește cu 20%, de la 1 Mai, însă doar în anumite condiții
> 8 ani de la tragedia Colectiv | 60 de ani de închisoare, în total, pentru persoanele vinovate
> Iulia Albu, primele declarații după ce s-a întors din America Express
Experții în asigurări sunt de părere că și alte companii vor urma acest model. În ultima perioadă, cei care încheie polițe RCA au început să aibă tot felul de cerințe de la clienți.
„Data obținerii permisului, kilometrii la bord, data expirării ITP...sunt informații pe care nu le mai poți culege instant. Sunt de natură a influența o decizie de cumpărare sau nu”, a explicat Dorel Duță.
„Clientul e obișnuit să obțină foarte repede ceea ce își dorește. Ori dacă tu ceri un act în plus, s-ar putea să nu mai încheie polița RCA la tine”, a completat Sergiu Costache.
Alexandra Chivu
Redactor-șef
Am absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion și am o experiență în presă de peste 6 ani. Ca jurnalist, am lucrat în publicații precum Ciao.ro, Fanatik.ro și Playtech.ro, la care se adaugă și un internship la DigiFM. De-a lungul carierei jurnalistice, am scris în diferite domenii ca sănătate, politic, sport, horoscop, social, meteo, lifestyle, turism și monden. Pe lângă redactat, m-am ocupat și de paginile de Facebook ale mai multor ONG-uri.