Prima locomotivă românească hibrid. Inginerii au făcut o bijuterie dintr-o vechitură de 40 de ani
În timp ce trenurile de la stat sunt la pământ, prima locomotivă hibrid, realizată integral în România de două companii private, funcţionează în judeţul Arad. Ingineri din Constanţa au făcut o bijuterie dintr-o vechitură de 40 de ani. Locomotiva poate să tragă după ea garnituri lungi de 600 de metri.
Inginerii unei companii din Constanţa au făcut locomotiva hibrid pe carcasa uneia din anii 80. Au păstrat saşiul, cabina de comandă şi au adăugat un computer de bord. Esențial este generatorul care încarcă baterii în timp foarte scurt, când este în mers. La stația de încărcare, locomotiva care are bateriile pline în două ore şi jumătate - este gata pentru şase ore de manevre în care tractează trenuri de marfă din terminalul intermodal în staţia Curtici şi în zona de graniţă.
Când bateriile se consumă, mecanicul porneşte motorul diesel care generează energie electrică. Locomotiva a reușit ca în terminalul intermodal să facă o economie de 2.500 de tone de motorină pe lună.
„Nouă ne-a scăzut consumul de motorină, undeva la jumătate din ceea ce am consumat până în prezent. E mai puternică decât cele diesel pe care le-am avut până acum”, Ionel Jichiţa – responsabil siguranţa circulaţiei, conformm Observator.
„Singura locomotivă cu tracţiune complet electrică, full electrică. Am plătit pentru locomotivă aproximativ 800 de mii de euro, plus TVA”, Alexandru Adrian Don - administrator centru logistic, potrivit sursei citate.
Alexandra Chivu
Redactor-șef
Am absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion și am o experiență în presă de peste 6 ani. Ca jurnalist, am lucrat în publicații precum Ciao.ro, Fanatik.ro și Playtech.ro, la care se adaugă și un internship la DigiFM. De-a lungul carierei jurnalistice, am scris în diferite domenii ca sănătate, politic, sport, horoscop, social, meteo, lifestyle, turism și monden. Pe lângă redactat, m-am ocupat și de paginile de Facebook ale mai multor ONG-uri.