Ligia Deca, despre numărul mare de elevi care nu s-au înscris la BAC: „Trebuie să reducem numărul celor care nu se prezintă la examenul de Bacalaureat”
Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a declarat că un număr mare de elevi nu s-au înscris la examenele de Bacalaureat din această sesiune. Ministerul va încerca să analizeze care sunt cauzele şi să intervină prin programele naţionale. Se presupune că unul dintre motive ar fi greva generală a profesorilor care a avut loc cu puțin timp înainte de începerea examenelor.
Ligia Deca, despre elevii care nu s-au înscris la BAC
După şedinţa conducerii PNL cu miniştrii PNL din Executiv, ministrul Educației a fost întrebat dacă greva generală a profesorilor a afectat în vreun fel pregătirea elevilor pentru examenul de Bacalaureat.
”Nu am afectat în niciun fel predarea materiei, pentru că până la data la care greva a început, materia pentru clasa a XII-a era deja parcursă şi deasemenea am avut grijă ca acolo unde a fost posibil să existe şi o perioadă de recuperare. De asemenea, mulţi dintre cei care au fost în grevă au transmis copiilor eventuale exerciţii de recapitulare, au ţinut legătura cu elevii lor şi eu sunt convinsă că săptămânile în care au putut să recapituleze au fost benefice pentru ceea ce pot face ei astăzi la examen”, a spus ministrul despre faptul că elevii ar putea fi afectaţi de perioada de grevă a profesorilor.
Ligia Deca a făcut referire la numărul mare de elevi care nu s-au înscris la Evaluarea Naţională din acest an. Oficialul a transmis că se va face o analiză în cadrul ministerului legată de acest subiect.
Citește și:
> Planul Ministerului Educației pentru a pune pe picioare învățământul din țara noastră
> Ministrul Educaţiei, prima reacţie după tragedia din Odorheiu Secuiesc
> Ligia Deca, despre apariția subiectelor de BAC pe internet
”Numărul mare de elevi care nu s-au putut înscrie la examen la Evaluarea naţională se înscrie în numărul pe care îl vedem în general, în ultimii ani. Nu a fost o proporţie mai mare decât în alţi ani, au fost cauze de tipul neîncheierii situaţiei, corigenţe, neînscrieri pentru că se află la şcoli pentru copii cu cerinţe educaţionale speciale, sau sunt copii care pur şi simplu au rezultate la olimpiade şi se pot înscrie direct. În mod sigur, trebuie investigat şi ne propunem acest lucru, ca după ce trec examenele naţionale să vedem exact care este situaţia pe fiecare unitate de învăţământ, să vedem care sunt cauzele care au stat la baza neprezentării la Evaluarea Naţională.”, a mai subliniat Deca.
Ce spune ministrul Educației despre promovabilitatea scăzută din licee
În ceea ce privește elevii care nu s-au înscris la examenul de Bacalaureat, ministrul Ligia Deca a menționat că aici este vorba despre o situaţie mai deosebită.
Citește și:
> Inteligența artificială și formarea digitală a profesorilor
”De exemplu, la liceele tehnologice avem posibilitatea de examen de Bacalaureat, de examene de certificare profesională sau şi una şi alta, sunt copii care optează doar pentru certificarea profesională şi pentru intrarea ulterior în piaţa muncii”, a explicat Deca.
Ministrul a spus că în dependență de specificul fiecărui liceu şi de rezultatele din clasa a XII-a, sunt elevi care preferă să se prezinte la sesiunea de Bacalaureat din toamnă sau în anul următor.
”Şi aici trebuie să investigăm exact cauzele şi să reducem numărul celor care nu se prezintă la examenul de Bacalaureat, dacă nu au motive obiective”, a spus Deca.
Despre promovabilitatea scăzută în unele licee, ministrul a spus că este gata să analizeze această situație și să depisteze factorii care duc la acest rezultat.
Citește și:
> Primele propuneri după cazul profesoarelor atacate și umilite: percheziții și scannere în școli
> Cum negociază părinții cadourile de Crăciun pentru profesori. Cine nu dă bani e pârât la doamna
”Vom analiza situaţia acestor licee şi vom vedea care sunt intervenţiile necesare. Aşa cum am avut proiectul Rose care s-a uitat la legătura aceasta între liceu şi învăţământul superior, vom încerca să analizăm care sunt cauzele şi să intervenim prin programele naţionale pe care le avem. Dacă sunt cauze sociale, trebuie să intervenim cu măsuri de suport social, dacă sunt cauze care ţin de nevoie suplimentară, învăţământ remedial, ne vom axa pe acestea. Este clar că trebuie să avem intervenţii mult mai individualizate, în funcţie de nevoile fiecărui copil” a mai spus Ligia Deca.
Valentina Podgorneac
Redactor
Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de trei ani activează în presa scrisă. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației.