Au început lucrările la cel mai dificil tronson de autostradă din istoria României. Are 31 de kilometri

17 ian. 2024, 11:30
Foto: Captura Radu Ignat/YT
Urmăriți-ne pe: Google news Copy Share

Au început lucrările la cel mai dificil tronson de autostradă construit vreodată în România: lotul doi al drumului de mare viteză care va face legătura între Sibiu și Vâlcea. Șoseaua va traversa Defileul Oltului prin 50 de tuneluri, poduri și viaducte și ar trebui să fie gata până în 2028. 

Muncitorii au început azi defrişarea în zona Câineni. Este o operațiune de lungă durată, deoarece o treime din secțiunea lotului doi este împădurită. Va mai dura câteva luni până când primele utilaje vor fi aduse în zonă. 

Va fi o autostradă ca în Alpi, spun constructorii turci, iar segmentul din Defileul Oltului este și cel mai spectaculos. Practic, șoseaua de mare viteză va merge prin munți, deasupra râului și a drumului național. 

„Va fi cel mai mare ecoduct care va fi realizat pe toată secţiunea. Va uni undeva în zona Lazaret, va uni cei doi versanţi, peste calea ferată, peste DN 7 şi peste râul Olt”, a spus Cristi Tudor, reprezentant DRDP Craiova. 

Tronsonul, cu o lungime de 31,3 kilometri, va lega Boiţa, din judeţul Sibiu, de localitatea Cornetu, în Vâlcea. Pentru această bucată de autostradă, Compania de Drumuri Naţionale a semnat cu turcii de la Mapa-Cengiz un contract de 860 de milioane de euro. 

„Traversăm Carpaţii şi putem spune că e cea mai dificilă parte a autostrăzii, dar avem suficientă experienţă şi putere şi sigur vom termina la timp”, a transmis Kutlu Katar, constructor, pentru Observator

Vor fi aduse aici, în mare parte, utilaje din Turcia. La fel, şi muncitori. „Vom aduce muncitori din străinătate. Vom apela şi la forţa de muncă locală, calificată. Au fost construite tronsoane de autostradă în zonă, dar după cum ştim, în România, e o mare problemă cu forţa de muncă mai ales în construcţii”, Bogdan Alexandru, coordonator șantier. 

Lucrările ar trebui să fie gata până în 2028, dar Asociația Pro Infrastructura spune că deja sunt întârzieri. „Sunt multe probleme birocratice pe lot. În primul rând e o problemă cu accesul unde sunt păduri, cu terminarea studiului geotehnic. Deci, nici vorbă să fie terminată toată documentaţia astfel încât să se poate executa cap-coadă”, Ionuț Ciurea, asociația Pro Infrastructura. 



Citeste si