Autostrada Pitești-Sibiu, în lucru. Cel mai mare tunel va avea 1,3 kilometri lungime
O echipă de specialiști din Polonia a săpat deja 25 de metri din primul tunel rutier al viitoarei autostrăzi care va face legătura între Muntenia și Ardeal.
„Cred că este prima străpungere după perioada comunistă”, a spus Marcel Ciolacu, premierul României.
„Mă aştept ca şi termenul de aici, din contractul de pe lotul 4, să fie finalizat înainte de termenul asumat”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, luni, când se afla pe șantier.
Trebuie săpate mai multe tuneluri, iar cel început deja va străpunge dealul Momaia, va avea două galerii și o lungime de peste 1.300 de metri. Peste 100 de angajați vor lucra aici non-stop, folosind o metodă de forare și întărire care ține cont de particularitățile fiecărui tip de rocă întâlnit.
Citește și:
Mărturia lui Remus, românul care și-a văzut fiica în filmările postate de Hamas
Mercur Retrograd: Ce să faci în perioada 23 august - 15 septembrie
„Dacă se întâlnesc prea multe izvoare sau se întâlneşte o rocă mai proastă ori o combinaţie cu apă, nisip, argilă atunci este posibil să vedem o avansare a acestui termen”, a explicat Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructură.
Lotul numărul cinci ar putea fi primul segment complet al șoselei de mare viteză și ar putea fi gata în 2024, cu un an mai devreme față de termenul stabilit inițial. Este vorba despre cel care leagă Pitești de Curtea de Argeș. Loturile trei și patru, cele care trec prin munți, au ca termen de finalizare anul 2027. Cel mai mult vor dura lucrările pentru loturile unu și doi, care însumează 31 de kilometri și leagă Sibiul de Cornetu. Pentru acestea, termenul de finalizare este 2028.
Până acum, din autostrada Sibiu-Piteşti a fost dat în folosinţă doar un tronson de 13 kilometri, care leagă Sibiul de Boiţa. Când va fi gata, șoseaua va avea 122 de kilometri și va uni centrul și vestul țării cu infrastructura occidentală, ca parte importantă a coridorului 4 pan-european.