Planul lui Nicușor Dan prin care vrea să transforme Capitala în Parisul Estului: două cartiere vor dispărea
Primăria Capitalei vrea să afle problemele orașului direct de la oameni, astfel că a publicat un chestionar cu 30 de întrebări, unde locuitorii pot spune ce le lipsește în cartierul lor. 14.000 de oameni au răspuns deja, iar noul Plan Urbanistic General va ține cont de cerințele lor.
- Proiectul rămâne în dezbatere publică până la data de 28 iunie.
Harta cartierelor din Capitală ar urma să se modifice la 61 de zone/Noul PUG prevede și construirea unui aeroport și a unui port
Unele cartiere vor fi comasate, iar altele vor dispărea. De pildă, cartieriele Armenesc și Andronache, care vor fi incluse în cartierele „Centru nord” respectiv „Ion Creangă”.
Sectorul 1 este cel mai mare din București și cuprinde 15 cartiere. Însă, nu este și cel mai dens sector, dacă ne referim la numărul de locuitori. Cei mai mulți bucureșteni, aproape 40%, stau în sectoarele 2 și 3.
Citește și:
Prăpăd în estul țării, după furtuna de zăpadă. 70.000 de oameni, rămași fără curent
Ce concurentă de la America Express doarme machiată
Trei linii de autobuze de noapte în Capitală. Pe ce traseu vor circula acestea
Noul plan va adapta infrastructura la numărul de locuitori dintr-un cartier. „Ce vrea să facă Universitatea cand face PUG-ul este să definească niste zone care sunt coerente şi să definească reglementari. Presupune vreo 20-25 de studii de fundamentare. Un termen realist este un doi ani, doi ani şi jumătate”, a declarat Nicuşor Dan, primarul Capitalei.
Bucureștiul ar putea avea un tip de administrare la nivelul fiecărui cartier, după modelul Parisului. Urbaniștii vor ca împărțirea pe zone să aducă logică în dezvoltarea orașului, ceva ce nu se întâmplă acum.
„Este în cea mai rea stare posibila pt că avem o structura administrativă foarte caraghioasă. E imposibil de administrat. Impărtirea puterii intre pmb si primariile de sector este cel putin ciudată”, a declarat Cătălin Berescu, vicepreşedinte Ordinul Arhitecţilor Bucureşti.
În paralel, noul PUG prevede și construirea unui nou aeroport, în zona de sud a Bucureștiului, de dimensiunea celui din Otopeni, dar și un port internațional care să facă legătura pe calea apei cu Marea Neagră.