Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a evidențiat vineri, în cadrul unei conferințe de presă, importanța accelerării lucrărilor la anumite porțiuni ale rețelei de cale ferată pentru a nu risca pierderea fondurilor alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Grindeanu a menționat că există "semne de întrebare" pe anumite loturi CFR și că este necesar un ritm susținut de lucru pentru a respecta termenul limită de finalizare stabilit pentru sfârșitul anului 2026.
Ministrul a subliniat că, după negocieri dificile cu Primăria Timișoara, s-a reușit demararea lucrărilor, evitând astfel pierderea finanțării europene. A fost menționată situația unui lot care traversează Timișoara, unde inițial Primăria nu a fost de acord cu soluția propusă, ceea ce a dus la întârzieri. După ce Ministerul Transporturilor a amenințat cu renunțarea la proiect, Primăria a reconsiderat și a colaborat, permițând astfel începerea fazei de execuție.
Citește și:
Grindeanu cere măsuri urgente pentru restructurarea TAROM! Află detalii
Inspectorii ISC controlează materialele folosite de turci în 6 proiecte mari din România
Marcel Ciolacu solicită reorganizarea ministerelor, până pe 31 decembrie
Grindeanu a exprimat încrederea că lucrările finanțate din PNRR pe zona rutieră vor fi finalizate la timp, dar a reiterat preocuparea pentru proiectele feroviare. A menționat că lucrările pe tronsonul Lugoj-Timișoara au început și că în următoarele săptămâni se va lucra și pe alte segmente, cum ar fi de la Ronat spre Arad și pe tronsonul Caransebeș-Lugoj.
În ceea ce privește alte loturi de cale ferată, ministrul a indicat că pe tronsonul Episcopia Bihorului-Cluj se lucrează deja pe majoritatea loturilor și a comparat colaborarea pozitivă cu Primăria Oradea cu cea mai dificilă experiență avută cu Primăria Timișoara.