Cât a ajuns să coste să repari o bară de la maşină în service-urile din România
Timp de 6 luni ar putea fi stabilit un tarif de referință pentru costurile reparațiilor din service-urile auto, în funcție de prețurile pieselor și al manoperei. Mai clar, un expert independent calculează cam care este tariful de referință, cât ar trebui să fie un RCA, ținând cont de toate prețurile pe care trebuie să le înglobeze.
„Ca prețul RCA să nu crească sau să nu tot crească, trebuie să ne uităm la componentele lui”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Măsura ar duce la un colaps, susțin patronii de service-uri
Patronii de service-uri auto spun că măsura ar duce la un colaps pentru întreaga industrie. „Sunt mulţi alţi factori care ar trebui plafonaţi şi nu s-ar putea, vorbim de energia electrică, vorbim de salarii, gaz şi alţi furnizori de servicii pe care noi îi avem. Foarte mulţi se vor închide şi se vor duce către zona nefiscalizată”, declară Dan Barbu, președinte ASSAI.
Citește și:
Plafonarea polițelor RCA, dubla trei. Guvernul urmează să aprobe măsura în ședința de azi, după două
ASF și-a dat acordul! Asigurările RCA, plafonate la nivelul din februarie 2023
RAR va elibera certificatul Auto-Pass. Ce informații va conține documentul
Recomandarea cu privire la limitarea costurilor cu reparațiile vine în contextul în care multe service-uri practică adaosuri comerciale foarte mari. În 2022, sute de români au făcut reclamații la Protecția Consumatorului pe acest motiv, iar inspectorii au aplicat amenzi de 3,5 milioane de lei.
Cât costă să repari bara la mașină
Anul trecut, înlocuirea barei de față costa 2.300 de lei. Acum, prețul a ajuns la 2.800 de lei. Și manopera s-a majorat cu 20% de la un an la altul.
Plafonarea prețurilor RCA, aviz favorabil
Proiectul de plafonare a prețurilor RCA a primit aviz favorabil de la Consiliul COncurenței, dar și unul negativ de la Consiliul Economic și Social. Și Ministerul de Justiție a avertizat că am putea fi trași la răspundere de către oficialii de la Bruxelles. Asiguratorii au transmis că vor vinde în pierdere la tarifele din martie 2022, iar unii ar putea chiar să iasă de pe piață.
Citește și:
Ce pot face şoferii care vor să renunţe la contractul cu Euroins și să-și primească banii înapoi
Cum arată bankingul digital astăzi?
Incendiu de proporții în Bragadiru. Un service auto a luat foc. Există pericol de explozie
Este neclar, ori chiar aproape imposibil de pus în practică ideea oficialilor. În plus, încalcă cel puțin 5 legi. La nivelul BAAR, probabil nu vor fi suficiente fonduri pentru a acoperi daunele pe extern. Dacă acest lucru se va întâmpla, putem fi penalizați ca țară din sistemul carta verde, a subliniat Mădălin Roșu, președinte BAAR.