SUA: Casele de marcat self-service au început să ceară bacșiș
Companiile, inclusiv aeroporturi, brutării, cafenele și stadioane sportive, au introdus acum noi funcții de bacșiș la casele de marcat digitale. Clienții pot lăsa chiar și 20% din bonul respectiv, în pofida faptului că se confruntă cu o interacțiune minimă sau deloc cu vreun angajat, conform unui raport recent al The Wall Street Journal, citat de Fox Business.
Americanii spun că se simt obligați să lase un bacșiș și sunt de părere că noua opțiune este un „șantaj emoțional”, dar se și întreabă către cine se îndreaptă de fapt banii suplimentari.
William Michael Lynn, profesor de comportament al consumatorului și cultură a bacșișului la Nolan School of Hotel Administration de la Universitatea Cornell, a declarat ziarului că întreprinderile „profită de o oportunitate”.
Citește și:
Ce salarii oferă marile lanțuri de hipermarketuri din România
Schimbare majore în toate supermarketurile din România
Șeful ANPC, despre înlocuirea casierilor cu casele selfpay: „Este o abordare discriminatorie”
„Cine nu ar dori să obțină bani în plus la un cost foarte mic dacă ar putea?”, a adăugat el.
Client: „Am fost confuz”
Unul dintre clienții intervievați de The Wall Street Journal a povestit că i s-a cerut să dea bacșiș după ce a luat o bere dintr-un frigider cu autoservire de la stadionul Petco Park din San Diego.
„Am fost confuz pentru că nu era foarte clar cui dau bacșiș”, a relatat el.
Cu toate acestea, el a lăsat un bacșiș de 20%. Un purtător de cuvânt al stadionului a declarat că toate bacșișurile ajung la angajați.
O altă persoană, pasageră care a cumpărat o sticlă de apă în valoare de 6 dolari de la un magazin din Aeroportul Internațional Newark Liberty din New Jersey, a spus că solicitarea de a plăti un bacșiș de 10-20% pentru apă i s-a părut „un fel de șantaj emoțional”, așa că nu a oferi bani în plus. Un purtător de cuvânt al magazinului a declarat că banii din bacșișuri sunt strânși și împărțiți angajaților.