România, pe locul 2 în Europa la producția de biciclete
Cele mai multe biciclete românești pleacă spre Europa din Timișoara, Deva și Reșița. În România, prea puțini pedalează. Statisticile arată că aproape 60% dintre noi aleg să nu folosească bicicleta pentru a se deplasa.
Motivele sunt infrastructura și faptul că avem o accesibilitate scăzută. În plus, nu prea avem unde să lăsăm bicicletele în siguranță.
„Ceva mai lent în ultimii doi ani, din cauza crizei, care afectează toate sectoarele, şi a puterii de cumpărare ceva mai scăzute în România. Majoritatea bicicletelor sunt vândute în Occident, unde piaţa este extrem de mare comparativ cu ce se întâmplă la noi”, a spus Răzvan Teodorescu, proprietarul unui magazin de biciclete, pentru Observator.
„Dacă autorităţile vor face gesturi semnificative, adică investiţii şi reglementări serioase, atunci cetăţeanul de rând va accepta că estre creată condiţia de siguranţă şi confort”, este de părere George Culda, Federeraţia Bicicliştilor din România.
România ocupă locul doi în clasamentul producătorilor de biciclete din Europa, cu peste 2,6 milioane de exemplare produse în 2022. Este urmată de Italia, Germania și Polonia, dar prima în top este însă Portugalia, cu 2,7 milioane de biciclete produse în ultimul an.
Citește și:
start-up.ro a lansat primul documentar despre evoluția ecosistemului de startup-uri din România
România va deveni cel mai mare producător de gaz din Europa. Potențialul se vede și de la Bruxelles
Pe 3 aprilie, specialiștii din resurse umane își dau întâlnire la evenimentul HR 2.0
Cât costă o bicicletă nouă, de nivel mediu
O bicicletă nouă, de nivel mediu, poate ajunge și la prețul de 3.000 de lei. Pentru cei care vor un astfel de mijloc de transport, noul trend îi îndreaptă pe cei mai sportivi către bicicletele electrice, care au chiar și sistem de frânare ABS. În România, astfel de biciclete se produc la Timișoara.