Industria auto rusă se confruntă cu schimbări majore în urma sancțiunilor impuse de Occident ca răspuns la invazia din Ucraina. Companiile auto rusești, lipsite acum de parteneriatele cu firmele occidentale, se îndreaptă spre noi alianțe strategice, cu Beijingul devenind un partener cheie.
La uzina abandonată de grupul auto franco-italian Stellantis în Kaluga, Rusia, producția de automobile Citroen a fost reluată cu ajutorul kiturilor auto importate din China, produse de Dongfeng Motor Group. Acest parteneriat subliniază dependența tot mai mare a Rusiei de China, în special în sectorul auto, unde Moscova caută noi căi de a ocoli restricțiile comerciale impuse de Vest.
Stellantis, care a încetat activitatea în Rusia în aprilie 2022, a pierdut controlul asupra facilităților sale, înregistrând pierderi semnificative. Cu toate acestea, Automotive Technologies, o companie înființată recent în Rusia, a organizat o ceremonie de lansare a producției unui "crossover de talie medie", semnalând astfel începutul unei noi ere pentru industria auto rusă, una care se bazează pe importuri și asamblare locală, fără implicarea directă a mărcilor occidentale.
Citește și:
Stellantis lansează 30 de modele hibride în 2023: Ce urmează?
Angajații Continental pe cale să schimbe radical industria auto!
Noile norme Euro 7, la fel ca normele Euro 6. Franța și Italia, presiuni asupra statelor UE
În contrast, Grupul Renault raportează rezultate financiare pozitive pentru anul 2023, cu un profit net de 2,3 miliarde euro și o creștere a cifrei de afaceri de 13%. Compania anunță lansarea a zece modele noi în 2024, inclusiv vehicule electrice și hibride, arătând o adaptare rapidă la cerințele pieței și un accent pe inovație și sustenabilitate.
Aceste evoluții reflectă o schimbare de paradigmă în industria auto la nivel global. Pe de o parte, sancțiunile occidentale forțează Rusia să se îndrepte spre noi alianțe și soluții alternative pentru a-și menține industria auto, în timp ce, pe de altă parte, companii precum Renault prosperă prin adaptare și inovație, concentrându-se pe vehicule electrice și hibride care răspund cerințelor pieței și reglementărilor de mediu.
Citește și:
Declinul industriei argentiniene sub austeritate
Scandalul salariilor IKEA: cât se câștigă în România și cât în Spania. Cum a stabilit compania leafa
Porsche pregătește o achiziție surpriză în industria bateriilor