Cum funcționează sistemul de semnalizare de la Pasajul Unirii. Va fi cel mai performant din țară
Circulația este oprită parțial în Pasajul Unirii din cauza lucrărilor la noul sistem de semnalizare, care ar trebui să fie gata până la finalul lunii. Iată cum funcționează acesta.
Sistemul de semnalizare de la Pasajul Unirii, cel mai performant din țară: cum funcționează
Pentru a evita alte tragedii în Pasajul Unirii, autoritățile au decis montarea unor noi limitatoare de înălțime. Este vorba despre cel mai performant sistem din țară de semnalizare a unui pasaj.
Poarta de gabarit va fi montată la intrarea în pasaj și va avea o înălțime de 3,5 metri. Noul sistem va fi complex, așa încât conducătorii auto vor trece întâi pe sub mai multe porți de presemnalizare pe o distanță de aproximativ 160 de metri.
Mai clar, șoferii care conduc camioane sau autocare vor întâlni trei porți la fiecare intrare în tunel, pe lângă lanțurile care vor sta atârnate, pentru a le atrage atenția. Porțile vor avea montate și sisteme electronice, adică senzori, camere video și un semafor. Reprezentanții primăriei promit că toate acestea vor fi instalate până la finalul acestei luni.
Citește și:
> Andrei Baciu este noul președinte al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate
> Austria se opune în continuare intrării României în Schengen
„E foarte bine să avem sisteme moderne, cu cât mai multe zone de semnalizare, cât mai sofisticat, cu leduri, cu zone sonore și tot așa. Dar din partea de educație rutieră mai face parte un aspect foarte important, și anume educația. Dacă șoferul nu își cunoaște gabaritul propriului autovehicul, riscăm să asistăm din nou la accidente”, a explicat Emil Gâtej, specialist trafic rutier, pentru Observator.
Tragediile au făcut autoritățile să reacționeze
Noul sistem a fost instalat după o serie de tragedii petrecute în pasajul abia instalat. În decembrie 2022, un autocar cu turiști greci a fost prins ca într-o menghină de limitatorul metalic. Atunci, un bărbat a murit și alte 20 de persoane au fost rănite.
Primăria a renunțat temporar la limitatoarele metalice, din acel moment, iar circulația a fost supraveghează non-stop de echipaje ale poliției locale.
Alexandra Chivu
Redactor-șef
Am absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion și am o experiență în presă de peste 6 ani. Ca jurnalist, am lucrat în publicații precum Ciao.ro, Fanatik.ro și Playtech.ro, la care se adaugă și un internship la DigiFM. De-a lungul carierei jurnalistice, am scris în diferite domenii ca sănătate, politic, sport, horoscop, social, meteo, lifestyle, turism și monden. Pe lângă redactat, m-am ocupat și de paginile de Facebook ale mai multor ONG-uri.