Companie japoneză de scutece se reprofilează pe fondul scăderii natalității
O companie japoneză, Oji Holdings, a anunțat că va renunța la producția de scutece pentru copii și va mări producția de scutece pentru adulți, începând cu luna septembrie. Decizia vine în contextul în care natalitatea în Japonia a atins un minim istoric, cu doar 758.631 nașteri în 2023, comparativ cu 1.590.503 decese. Această schimbare reflectă o tendință de peste un deceniu în care vânzările de scutece pentru adulți au depășit pe cele pentru copii.
Firma a înregistrat o scădere semnificativă a vânzărilor de scutece pentru bebeluși, de la un vârf de aproximativ 700 de milioane în 2001 la 400 de milioane în prezent. Statisticile demografice arată că populația Japoniei este din ce în ce mai îmbătrânită, cu copiii sub 15 ani reprezentând mai puțin de 12% din populație în 2022, în timp ce persoanele de 65 de ani și peste constituie aproape 30%.
Citește și:
> SUA intervin pentru salvarea echipajului capturat de rebelii houthi în Marea Roșie
> Soarta ostaticilor români de pe Galaxy Leader
> Care este starea de sănătate a marinarului român de pe nava capturată de rebelii houthi
Această evoluție demografică a determinat compania să se adapteze la cerințele pieței, concentrându-se pe producția de scutece pentru segmentul de vârstă în creștere. Anunțul Oji Holdings subliniază provocările economice și sociale cu care se confruntă Japonia din cauza scăderii ratei natalității și îmbătrânirii populației.