Înghețata, o afacere provitabilă
În urmă cu patru ani, Ciprian și-a deschis o gelaterie artizanală. De atunci, business-ul lui a fost crescut. „Comparând cifrele anul ăsta o să avem un business de 10 ori mai mare comparativ cu 2019. Îngheţata e produsă chiar aici, în laboratorul nostru. Mare parte din ingrediente le luăm din Italia. Încercăm să folosim şi ingrediente locale. Într-o zi de weekend pot să fie şi peste o mie de clienţi, când e foarte cald şi foarte frumos afară”, a povestit Ciprian Sălceanu, coproprietar gelaterie, pentru Observator.
La fel stau lucrurile şi la altă gelaterie, din centrul Capitalei. Şi aici se produc cantităţi tot mai mari de îngheţată, de la un an la altul.
„Hai să ne gândim la prima vară. Erau de ordinul zecilor de kilograme în zilele de weekend. Acum am ajuns şi la peste 250 de kg într-o zi de weekend”, a spus Ștefan Dumitru, proprietar gelaterie, pentru sursa menționată.
Țara noastră a ajuns în top zece cei mai mari producători de înghețată din Uniunea Europeană, arată datele Eurostat. În acest clasament, Germania este pe primul loc, fiind cel mai mare producător de înghețată, cu 620 de milioane de litri. E urmată de Franța și Italia, cu peste 500 de milioane de litri.
Citește și:
Austria surprinde cu "Schnitzel Bonus" pentru revitalizarea satelor
Alți 5 antreprenori care au fost la Factory Bootcamp în 2023
Topul e continuat de Spania, unde producţia a fost de 321 de milioane de litri şi Belgia cu aproape 200 de milioane. România se află pe locul 9 în top, cu 35 de milioane de litri. În 2021, se afla pe locul 11.
Și nu doar că producem mult, dar și mâncăm mult. Datele oficiale arată că, în 2023, consumul de înghețată a crescut cu 15% față de anul 2022. Un român ajunge să consume, în medie, într-o lună, peste 110 grame de înghețată, iar aromele sale preferate rămân ciocolata și vanilia. Partea mai neplăcută este că prețul înghețatei a tot crescut în ultimul an. O cupă care anul trecut era 10 lei, acum e 11-12 lei.