Politic Locale

Victor Ponta critică secretizarea proiectului de renovare a viitoarei reședințe a lui Klaus Iohannis

schedule 06 mar. 2024, 11:27

LCV / Shutterstock
Victor Ponta critică secretizarea renovării viitoarei reședințe a președintelui Iohannis, cerând transparență.

Fostul premier al României, Victor Ponta, a exprimat critici în legătură cu secretizarea lucrărilor de renovare a unei clădiri de pe Bulevardul Aviatorilor nr. 86 din București, care ar urma să devină reședința președintelui Klaus Iohannis. În cadrul unei emisiuni transmise live, Ponta a subliniat că nu există motive pentru a secretiza un contract privat, menționând că, de obicei, doar contractele militare sunt supuse acestui tratament.

Ponta a explicat procedura legală prin care anumite achiziții sau contracte pot fi secretizate, precizând că aceasta implică o hotărâre de Guvern și acces limitat la informații, doar pentru persoanele cu certificat ORNISS. El a adăugat că nu vede niciun motiv pentru care o locuință a statului român, unde se cheltuie sau încasează bani publici, ar trebui să fie secretizată.

Lucrările de renovare, care se ridică la suma de 9 milioane de euro, au fost secretizate de Oficiul Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat (ORNISS), potrivit informațiilor publicate de G4media.ro. Această decizie a stârnit întrebări și speculații în spațiul public, cu mai multe voci din opoziție și societatea civilă cerând transparență în gestionarea fondurilor publice.

SONDAJ

Folosiți variantele de round-up și cashback ca să economisiți bani?

Da: 7 voturi