Social

Moment „istoric” pentru podul peste Dunăre Tulcea - Brăila. Când ar putea fi gata „Golden Gate-ul” românesc

schedule 24 mar. 2023, 10:03

Moment „istoric” pentru podul peste Dunăre Tulcea - Brăila. Când ar putea fi gata „Golden Gate-ul” românesc
Foto: Daniel Chetroni/Shutterstock.com

„Golden Gate-ul” românesc a intrat în linie dreaptă. A fost marcat un moment „istoric” pentru podul peste Dunăre Tulcea - Brăila: se toarnă asfaltul. Oficialii au transmis când ar putea fi gata construcția.

Moment „istoric” pentru podul peste Dunăre Tulcea - Brăila: se toarnă asfaltul

Construcția podului peste Dunăre avansează, iar pe șantier se lucrează de zor, pe mai multe fronturi în paralel. În acest moment, se toarnă primul strat de asfalt pe pod. S-au turnat deja aproape 20 de metri și operațiunea continuă.

Munca inginerile nu este ușoară. Ei trebuie să se asigure că temperatura bitumului este potrivită pentru ca lucrarea să fie impecabilă. 

Stratul de hidroizolație se topește în contact cu asfaltul, care are aproximativ 150 de grade. Așa se face o priză între asfalt și metalul din care este construit podul.

„Este o asfaltare obișnuită. Pe o izolație un pic mai specială. Relativ o premieră. Până diseară o sa ajungem în capătul podului. Mâine calea asta va avea asfalt complet de la cap la cap”, a explicat Ovidiu Cătănoiu, inginer, pentru Observator.
„Imediat ce se finalizează asfaltarea vom intra să punem parapetele de siguranță. Cele de banda mediană. Stâlpii de iluminat, marcaj. Foarte probabil vom avea şi un iluminat arhitectural pe cablurile principale, vom vedea sub ce formă şi ce culoare va avea”, a completat Viorel Eșanu, inginer.
  • Podul va avea 4 benzi de circulație și 2 pentru trafic pietonal. 
  • Va fi al treilea pod hobanat din Europa.
  • Va fi cea mai înaltă construcție din România, cele două tunuri având 192 de metri înălțime. 
  • Podul care va face legătura între Bărila și Tulcea este supranumit Golden Gate de România. 

Când ar putea fi gata „Golden Gate-ul” românesc

Statul și constructorul au dat termene peste termene până acum pentru terminarea podului. Inițial, trebuia să se circule pe pod la finalului anului 2022, dar atunci nu erau gata drumurile de legătură.

Acum se lucrează la ele. Între timp, statul a pierdut un proces în instanță, dar mai sunt alte 20 de dosare pe rol. Compania de drumuri susține că, cel mai devreme, podul va fi deschis la jumătatea lui 2023. Însă parțial.

„Mai au multe lucruri de făcut, inclusiv drumurile de acces la pod, care sunt în momentul ăsta la un stadiu de aproximativ 55%. Să nu uităm, lucrările sunt în întârziere, mult în întârziere. Realistic vorbind, mai devreme de jumătatea anului nu putem vorbi de o deschidere măcar parţială a podului”, a transmis Alin Șerbănescu, CNAIR.

Descrierea podului peste Dunăre de la Brăila

Podul peste Dunăre de la Brăila este un pod rutier suspendat aflat în construcție între municipiul Brăila, județul Brăila, și satul Smârdan, județul Tulcea. Contractul pentru construirea sa a fost semnat pe 15 ianuarie 2018 de către CNAIR ca beneficiar și asocierea Webuild – IHI Infrastructure Systems Co ca antreprenor.

În cadrul Masterplanului General de Transport, construcția figurează ca parte a drumului expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanța, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030 și care va conecta nordul Munteniei și sudul Moldovei de nordul Dobrogei de Nord unde se află Delta Dunării. 

Podul va avea o lungime totală de 1.974,30 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri și două deschideri laterale de 489,65 și 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 de metri de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre. 

Lățimea totală este de 31,70 metri, calea de pod va avea 22,00 metri și va fi alcătuită din 4 benzi de câte 3,5 metri lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 metri lățime, două acostamente de 1,50 metri lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3,00 metri. La acestea se adaugă, de o parte și de alta, 2 benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având lățimi de câte 2,800 metri fiecare.

Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 și km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi două viaducte de acces în lungime de 110 metri fiecare.

Podul suspendat va fi poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometri pe Dunăre, măsurat de la Sulina).


SONDAJ

Folosiți variantele de round-up și cashback ca să economisiți bani?

Da: 12 voturi
Nu: 20 voturi
Trebuie sa alegeti minum un raspuns!
Trebuie sa alegeti un raspuns!
Camp obligatoriu!

32 useri au trimis feedback

EUR
EUR: 4.9768 RON
0.00030
USD
USD: 4.6464 RON
0.01120
GBP
GBP: 5.8855 RON
0.03190
HUF
HUF: 1.2572 RON
-0.00720
BGN
BGN: 2.5446 RON
0.00010
CHF
CHF: 5.2078 RON
0.00360
Convertor valutar

Rezultat: ---