România este pe primul loc în Europa la abandonul școlar. Planul Ministerului Educației pentru a pune pe picioare învățământul din țara noastră

21 oct. 2023, 10:02
Foto: ANGELO BREZOIANU / AGERPRES FOTO
Urmăriți-ne pe: Google news Copy Share

Învățământul din România este plin de „bube”, de la programa învechită până la dascălii puțini, plătiți prost, care se simt de prea multe ori depășiți. Dar Ministerul Educației visează la elevi model, care să fie preocupați de schimbărileclimatice, să se implice în comunitate şi să nu cedeze la primul eşec. Experții sunt de părere că planul autorităților pentru tineri seamănă mai mult cu fișa postului unui manager și nu reflectă realitatea din școala românească.  

Ce plan are Ministerul Educației pentru a pune pe picioare învățământul românesc

Ministerul Educaţiei are planuri mari pentru elevi. Absolvenţii de liceu trebuie să fie comunicativi, creativi, reflexivi şi rezilienţi, să aibă încredere în capacitatea de a gestiona situații de criză, de a lua decizii corecte și să se implice în proiecte de dezvoltare durabilă. 

„Profilul absolventului este instrumentul care va stă la baza reformei curriculare, este un instrument ale căror principii se vor reflectă în planurile cadru și ale programei școlare”, a declarat Ligia Deca, ministrul Educației. 

Profesorii spun clar: mai e mult până departe. „Cheia stă în mâna celor care vor crea planurile cadru și programele școlare. Să sperăm că aceste planuri cadru vor fi adaptate secolului 21 să avem conținuturi relevante pentru ei”, a spus Viorel Dorobanțu, director școală din Curcani.

Dincolo de aceste planuri ale Ministerului Educației pentru elevi, România este acum pe primul loc în Europa la rata abandonului școlar. 16% comparativ cu 10%, cât e media europeană. Pe lângă asta, aproape 90% dintre elevii de gimnaziu sunt analfabeți sau semianalfabeți funcționali, ceea ce înseamnă că foarte puțini dintre ei reușesc să înțeleagă un text citit și să extragă o informație din el. 

Consilul Elevilor a venit cu altă propunere: introducerea cursurilor de inteligenţă emoţională, adică tinerii să fie învățați să aibă capacitatea de a înțelege și gestiona atât propriile emoții, cât și pe ale celorlalți. Astfel ar creşte capacitatea lor de concentrare şi le-ar reduce depresia sau anxietatea. 



Citeste si