Deca, despre intrările separate în școli pentru profesori și elevi: „Fiecare unitate decide”

16 ian. 2024, 14:52
LCV / Shutterstock
Urmăriți-ne pe: Google news Copy Share

Ministrul Educației, Ligia Deca, a venit cu un răspuns pentru Consiliul Național al Elevilor, care a solicitat ca profesorii și elevii să aibă aceeași intrare.

Ministrul Educației, răspuns categoric cu privire la intrările separare din școli

Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat că în ceea ce privește problema intrărilor separate în școli, fiecare unitate de învățământ este în măsură să decidă dacă acestea să rămână separate sau nu.

Acest lucru poate fi decis doar în funcţie de particularităţile clădirilor, deoarece unele clădiri istorice au intrări direct din stradă, pe trotuar.

"Cred că în România, din punct de vedere al infrastructurii, avem foarte multe situaţii. Avem situaţii cu clădiri istorice care au una dintre intrări chiar pe trotuar şi trotuarul este destul de îngust şi se iese în stradă. Avem şcoli unde există spaţii ample de intrare şi nu ar fi o problemă să se intre pe acelaşi flux. De aceea eu sunt pentru ca fiecare şcoală să-şi prevadă regulamentul de acces, care sunt condiţiile pe care comunitatea le consideră a fi acceptabile", a spus Deca.

De asemenea, ministrul Educației a mai menționat că din punctul său de vedere, intrarea separată nu reflectă respectul pentru cadrul didactic.

Dacă profesorii și elevii ajung la înțelegerea de a lăsa o singura intrare pentru ambele categorii, ministrul le susține decizia.

"Nu cred că respectul pentru cadrul didactic se rezumă prin intrarea separată. Cred că educaţia trebuie să fie despre dialog, despre învăţare reciprocă şi susţin faptul că fiecare şcoală, în funcţie de particularităţile constructive şi de siguranţă - că până la urmă şi planurile de evacuare, da, care se fac pentru situaţii de urgenţă, depind de infrastructură, de ce fel de culoare, ce fel de intrări, ieşire avem - deci, în funcţie de aceste elemente care ţin de siguranţa copiilor, cred că trebuie gândit regulamentul de acces şi trebuie decis dacă e nevoie de o intrare, de două intrări sau mai multe. Nu cred că această decizie se poate lua la centru, însă eu încurajez parteneriatul între cadre didactice şi elevi, care trebuie să fie bazat pe respect reciproc, nu pe ierarhie. În funcţie de particularităţile constructive, fiecare şcoală, decide", a mai spus Ligia Deca.


Citeste si