Consiliul Național al Elevilor solicită eliminarea concursului de admitere la liceu
Consiliului Național al Elevilor (CNE) au solicitat eliminarea concursului de admitere la licee, menționând că aceasta este o „prioritate reală pentru o îmbunătățire substanțială a noului proiect de lege”.
Consiliul Național al Elevilor cer ca admiterea la licee să fie exclusă
Elevii se opun propunerii de a se introduce concurs de admitere la licee. Elevii menționează că menținerea examenului „ridică semne de întrebare cu privire la posibilele consecințe, precum promovarea meditațiilor private și încurajarea inechității în educație”.
Totodată Consiliul Elevilor se arată nemulțumit de propunerea introducerii religiei ca materie la alegere la examenul de Bacalaureat.
„Considerăm că România trebuie să își păstreze caracterul de stat laic, cu diversitatea și pluralismul ca principii de bază, motiv pentru care această materie ar trebui să fie eligibilă ca opțiune numai pentru elevii care studiază la un profil teologic”, a transmis CNE.
De asemenea, elevii dau vina pe profesorii care au obligat elevi să participe la „marșuri pentru viață”, fără a-i informa în prealabil despre tema evenimentelor și fără a le cere acordul părinților/reprezentanților legali.
Citește și:
> Elevii cer eliminarea exmatriculării din proiectul legii Educației
> Elevii solicită desființarea intrării separate pentru profesori, în școlile din țară
„Nu există niciun motiv pentru care astfel de agende să se intersecteze cu sectorul educațional, întrucât școlile reprezintă spații în care orice elev are dreptul la propriile opinii și convingeri”, se arată într-un comunicat de presă.
Consiliului Național al Elevilor au întocmit mai multe propuneri cu privire la forma actuală a legii învățământului preuniversitar, pe care le-au transmis parlamentarilor.
Consiliul Elevilor vrea ca propunerile pentru reforma educațională să fie realizate de către entități cu expertiză reală în domeniu
Printre propunerile redactate de Consiliul Național al Elevilor se regăsesc:
- Acordarea de calificative pentru disciplinele aferente ariilor curriculare arte, sport și religie, excepție făcând profilurile vocaționale aferente;
- Păstrarea diversității în proiectul de lege este absolut esențială pentru a asigura un mediu școlar incluziv, menit să încurajeze integrarea și participarea fiecărui elev din România.
Potrivit comunicatului de presă, Consiliul Elevilor susține că își dorește ca aceste aspecte să fie tratate în mod responsabil și ca propunerile pentru reforma educațională să fie realizate doar de către entități cu expertiză reală în domeniu, reprezentanții cultelor religioase nefăcând parte din această categorie. De asemenea, păstrarea diversității în proiectul de lege este absolut esențială pentru a asigura un mediu școlar incluziv, menit să încurajeze integrarea și participarea fiecărui elev din România, se mai arată în comunicat.
Citește și:
> Sindicatul Naţional al Poliţiştilor solicită demisia lui Daniel Horodniceanu
> Elevii din România, scrisoare pentru Nicolae Ciucă.
> Israelul a cerut diplomaților săi din Turcia să părăsească țara
„Întregul proiect de lege aduce îmbunătățiri reale pe partea de acces la educație, reducerea abandonului școlar și desegregare. Astfel, ne întrebăm cum examenul de admitere este în concordanță cu aceste aspecte. Excelența poate fi promovată în mod descentralizat prin centrele județene de excelență. De ce este necesar un examen suplimentar? Suntem atât de aproape de un mare pas înainte pentru educația din România, însă alegem să rămânem pe loc pentru a promova principii demult apuse, precum concursul de admitere. Sperăm ca propunerile noastre să fie luate în considerare și integrate în forma finală a legii” a declarat Miruna Croitoru, președintele Consiliului Național al Elevilor.
Valentina Podgorneac
Redactor
Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de trei ani activează în presa scrisă. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației.