Cea mai aglomerată magistrală de metrou, Pipera-Berceni, va fi modernizată
Magistrala de metrou, M2 Pipera - Berceni, va fi modernizată. Lucrările la cea mai aglomerată magistrală de metrou vor dura doi ani.
Magistrala M2 Pipera-Berceni va fi modernizată
Secretarul de stat la Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, a anunțat că cea mai aglomerată magistrală de metrou, M2 Pipera-Berceni, va fi modernizată.
În Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a fost avizată documentația lucrărilor de intervenție pentru îmbunătățirea serviciilor de transport călători cu metroul pentru cea mai aglomerată magistrală, M2 Berceni-Pipera, a transmis oficialul.
„Magistrala M2 Berceni - Pipera străbate Capitala de la sud la nord, pe traseul Șoseaua Berceni - Șoseaua Olteniței - Calea Șerban Vodă - Bulevardul Dimitrie Cantemir - Bulevardul Ion C. Brătianu - Bulevardul Nicolae Bălcescu - Bulevardul Lascăr Catargiu - Bulevardul Aviatorilor - Bulevardul Beijing - Șoseaua Pipera - Bulevardul Dimitrie Pompeiu, având o lungime de 18,68 km și 14 stații. ”, a afirmat Irinel Ionel Scriosteanu.
Lucrările de modernizare vizează:
Citește și:
> Haos la metrou. Călătorii au fost evacuați din cauza unor probleme tehnice
> Polițistă agresată sexual în Gara de Nord. Europol vrea schimbarea încadrării juridice în ultraj
> Bucureştiul, în topul celor mai aglomerate oraşe din lume. Ce loc ocupă
- creșterea vitezei de circulație
- creșterea frecvenței de operare
- reducerea duratei de deplasare cu metroul
- diminuarea cheltuielilor de operare și întreținere
- înlocuirea șinei tip 49E1 cu șină tip 60E1, pe tot traseul, cu excepția zonelor cu aparate schimbătoare de cale
- înlocuirea traverselor bibloc cu blocheți independenți
- reducerea zgomotelor și vibrațiilor prin adoptarea unor prinderi elastice tip fastclip pe blocheți prefabricați
- înlocuirea aparatelor de cale
- refacerea impermeabilizării construcției subterane
- schimbarea fundației căii de rulare pe beton, pe tunel, unde este cazul
- înlocuirea totală sau parțială (după caz) a prismei de piatră spartă, în cazul fundației pe balast a căii de rulare
- înlocuirea instalațiilor complexe care au durata de viață depășită și aducerea acestora la nivelul reglementărilor tehnice în concordanță cu cerințele fundamentale de calitate
Pentru modernizarea magistralei a fost obținut certificatul de urbanism și avizele/acordurile solicitate prin acesta, iar durata de execuție a investiției este de 48 luni.
Citește și:
> Când e cel mai bine să ne programăm concediul în 2023, fără să facem o gaură mare în buget
> Cum își împarte Theo Rose timpul între viața de familie și cea profesională
> De ce nu a mai apărut Cristina Ciobănașu în ultimele producții ale Ruxandrei Ion
Urmează să fie aprobați indicatorii tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern și licitația pentru execuția lucrărilor.
„Valoarea totală a investiției este de 986.582 mii lei, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027 și din fonduri de la bugetul de stat.
Așa cum am susținut de fiecare dată, cheia descongestionării traficului în regiunea București-Ilfov și a marilor orașe constă în integrarea infrastructurii de transport cu sistemul de transport călători (tren, metrou, tramvai, autobuz), iar conceptul de intermodalitate permite utilizarea mai multor tipuri de transport al călătorilor într-o călătorie, îmbunătățind astfel eficiența și timpul parcursului", a scris Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor, pe pagina de Facebook.
Valentina Podgorneac
Redactor
Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de trei ani activează în presa scrisă. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației.