Cauza coliziunii rare dintre cele două avioane pe aeroportul din Tokyo. Ce arată înregistrarea discuţiei cu turnul de control de pe aeroportul Haneda

03 ian. 2024, 12:26
Foto: JIJI PRESS/AGERPRES
Urmăriți-ne pe: Google news Copy Share

Autoritățile japoneze au început miercuri să inspecteze rămășițele avionului Airbus 350 al companiei Japan Airlines și ale avionului pazei de coastă care s-au ciocnit în Tokyo. Discuţiile cu turnul de control de pe aeroportul Haneda dezvăluie un detaliu şocant.

Care ar fi cauza coliziunii dintre cele două avioane pe aeroportul din Tokyo

Autoritățile nipone au lansat o anchetă pentru a stabili cauza coliziunii de marți seară dintre două avioane de pe aeroportul Haneda din Tokyo. Poliţia metropolitană examinează şi pista unei neglijenţe umane.

Toţi cei 379 de oameni din avionul Airbus 350 al companiei Japan Airlines (JAL) care a luat foc după coliziunea cu un aparat Dash-8 al Gărzii de coastă au supravieţuit, fiind evacuați în 90 de secunde de către însoțitoarele de bord. În schimb, cinci din cei șase ocupanți ai celeilalte aeronave implicate în incident au murit. 

Avionul Gărzii de coastă urma să transporte ajutoare pentru regiunile afectate de cutremurul de luni. Avionul Airbus a fost cuprins complet de flăcări şi a ars timp de peste şase ore. 

Experții în aviație au explicat că, deși pe vremuri erau dese, coliziunile pe pistă, au devenit mult mai rare astăzi datorită tehnologiilor și procedurilor de monitorizare moderne. Autoritățile japoneze susțin că nu este clar cum s-a produs accidentul. 

Departamentul poliţiei metropolitane din Tokyo anchetează posibilitatea unei neglijenţe profesionale, au relatat mai multe media nipone, inclusiv agenţia Kyodo şi Nikkei Asia.

„O eroare umană este foarte posibilă”, potrivit lui Hiroyuki Kobayashi, fost pilot al JAL şi analist de aviaţie.

În general, este permisă intrarea pe pistă a unui singur avion, dar, chiar dacă a fost acordată permisiunea de aterizare pentru Airbus, avionul Gărzii de coastă se afla pe pistă, a continuat acesta. 

Discuția cu turnul de control de pe aeroportul Haneda

Înregistrările comunicațiilor cu turnul de control al aeroportului dezvăluie noi informații. Aeronavei JAL i s-a transmis să continue manevrele de apropiere de pista 34R la ora locală 17:43 și i s-a dat permisiunea de aterizare la 17:45, cu două minute înainte de momentul în care autoritățile afirmă că s-a produs coliziunea pe aceeași pistă, la ora 17:47, arată înregistrările controlorilor de trafic disponibile pe liveATC.net

„Liber pentru aterizare 34R Japan Airlines 516”, se aude cum spune un controlor.

Aeroportul Haneda nu a comentat, până la momentul redactării știrii, cu privire la aceste înregistrări. JAL a dat asigurări, marți, într-un comunicat, că aeronava sa a recunoscut și repetat permisiunea de aterizare înainte de a ateriza. Garda de coastă niponă a refuzat să comenteze cu privire la circumstanțele accidentului, inclusiv motivul pentru care se afla pe pistă aeronava sa și dacă aceasta staționa ori era în mișcare în momentul impactului. 

Pe lângă ancheta poliţiei, Autoritatea niponă pentru siguranţa transporturilor a lansat la rândul său o anchetă, cu participarea agenţiilor omoloage din Franţa, unde a fost construit avionul Airbus distrus, precum şi din Marea Britanie, unde au fost produse cele două motoare Rolls-Royce ale acestuia, au indicat persoane apropiate de anchetă. 

De asemenea, compania Airbus a anunțat că va trimite o echipă de consilieri tehnici pentru a contribui la investigații. Autoritățile au recuperat până acum înregistratoarele de zbor și de voce ale avionului gărzilor de coastă. 



Citeste si