Brașov: Tren cu tehnica militară, deraiat de un lanț
Circulația pe calea ferată din România devine din ce în ce mai periculoasă. La aproape o săptămâna de când un tren de călători a intrat în unul de marfă în Teleorman, a mai deraiat o garnitură. De această dată, în Brașov.
La ora 20:30, la ieșire din Halta Beia, penultimul vagon al trenului cu tehnică militară auto a deraiat de la al doilea boghiu cu aproape 12 centimetri.
Taburile aparțineau companiei Manevră ALTHEA din cadrul Batalionului 341 Infanterie „Constanța” și se întorceau de la un exercițiu militar desfășurat la poligonul de la Cincu. Până ân data de 20 martie, infanteriștii din Constanța sunt în poligonul Cincu, unde se pregătesc pentru o misiune de menținere a securității.
Un lanţ cu care era legat un transportor s-ar fi desprins şi ar fi lovit şina chiar în dreptul roţilor. Garnitura s-a oprit la aproximativ 150 de metri în spatele meu.
Citește și:
România a trimis 40 de tone de ajutoare în zonele afectate de cutremur din Siria
Al doilea tren cu ajutoare a plecat din România spre Turcia
Tragedie feroviară în Egipt. Un tren de pasageri a sărit de pe șine la periferia orașului Cairo
Lanțul, asemănător cu cele folosite la fixarea blindatelor pe vagoane, ar fi căzut de pe platforma celui de-al nouălea vagon. Al zecelea a deraiat.
Între stațiile Cața și Beia s-a circulat o perioadă pe un singur fir. O bucată de şină aflată chiar pe mijlocul căii ferate a fost agăţată, îndoită şi chiar călcată de garnitura militară.
Trenul cu 11 vagoane era încărcat cu trei camioane militare și 10 transportatoare blindate. În urma acestui eveniment, nicio persoană nu a fost rănită.
La fața locului s-au deplasat reprezentanții autorităților competente care cercetează cauzele producerii acestui incident, precum și echipele intervenție feroviară pentru eliberarea gabaritului.
CFR a anunțat că până la redeschiderea circulaţiei în condiţii de siguranţă pe respectivul fir, pot fi posibile întârzieri ale trenurilor de călători, dar și ale altor trenuri din graficul de circulație pentru a se asigura legăturile la trenurile întârziate.