Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, cunoscut și ca "Golden Gate de România", se confruntă din nou cu probleme ce necesită reparații, la mai puțin de un an de la inaugurarea sa în iulie 2023. Constructorul este în proces de efectuare a reparațiilor pe "zonele deteriorate", inclusiv denivelări care măsoară până la 10 centimetri în anumite locuri. Aceasta este a treia asfaltare în doar nouă luni de la deschiderea podului.
În ciuda acestor probleme, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a asigurat că siguranța cetățenilor nu este compromisă și că podul va fi recepționat de CNAIR doar după ce toate neconformitățile vor fi remediate de către constructor, pe cheltuiala acestuia. Podul, care a costat 500 de milioane de euro și este cea mai mare lucrare de infrastructură din România de după Revoluție, are o garanție de 10 ani în care orice reparație este responsabilitatea constructorului.
Citește și:
Plafonare degeaba: prețurile sunt duble la RCA. Care ar putea fi cauzele
Pe sensul Tulcea - Brăila se circulă pe o singură bandă, banda 1 fiind închisă pentru reparații. Autoritățile au atribuit inițial denivelările greutății excesive a camioanelor care nu respectau limita de tonaj impusă pe timp de vară. În august 2023, o verificare a celor 100.000 de șuruburi din structura podului a relevat că 401 dintre acestea nu erau fixate corespunzător.