Prăbușirea podului Francis Scott Key din Baltimore, cauzată de coliziunea cu cargobotul sub pavilion singaporez Dali, a generat îngrijorări majore privind perturbarea lanțurilor de aprovizionare la nivel global. Traficul maritim prin portul Baltimore, esențial pentru comerțul cu autovehicule și gaz natural lichefiat, a fost suspendat pe termen nedeterminat, afectând un flux anual de 47 de milioane de tone de marfă. Expertul Marco Forgione a subliniat consecințele semnificative ale incidentului, care ar putea avea efecte în cascadă asupra brandurilor importante și exporturilor de gaz natural lichefiat, cu implicații directe pentru Marea Britanie și Uniunea Europeană.
Companii de renume precum Maersk și diverse companii feroviare și din domeniul cărbunelui au anunțat perturbări în activitatea lor. Secretarul american al transporturilor, Pete Buttigieg, și Președintele Biden au recunoscut impactul prelungit al dezastrului și au promis eforturi susținute pentru curățarea canalului și reconstrucția podului. Portul Baltimore este un pilon economic vital, responsabil pentru aproximativ 29.000 de locuri de muncă, iar accidentul a lăsat șase persoane dispărute, presupuse decedate. Autoritățile vor relua căutările în speranța de a găsi supraviețuitori.
Citește și:
SUA evaluează dacă mai merită să trimită drone în zona Mării Negre