Podul Grant va fi închis pentru reparaţii din 15 octombrie. „Aoleu, asta blochează tot traficul!”. Cât vor dura lucrările

03 oct. 2023, 09:32
omihay / Shutterstock
Urmăriți-ne pe: Google news Copy Share

Veste proastă pentru șoferii din București. Podul Grant se va închide din 15 octombrie pentru lucrări de reparație. Un sens de circulație va fi blocat, iar tramvaiele vor circula alternativ.

Încep lucrările de reparație la Podul Grant

Din data de 15 octombrie, Podul Grant se va închide pentru lucrări de reparație care vor dura cel puțin cinci luni. Un sens de circulație va fi blocat, iar circulația tramvaielor va avea loc alternativ. Pentru șoferii din zonă, dar și cei care circulă zilnic pe această porțiune de drum urmează un haos, deoarece sunt nevoiți să găsească alte rute alternative. Maşinile şi tramvaiele nu vor mai putea circula dinspre Calea Crângaşi spre strada Turda.

"Cred că o să fie o aglomeraţie foarte mare", spune un bucureştean. 

La orele de vârf, Podul Grant devine extrem de aglomerat, iar odată ce acesta va fi închis, șoferii vor fi nevoiți să ocolească și să piardă și mai mult timp în trafic

"Aoleu, asta blochează tot traficul pentru că asta e o arteră foarte importantă. Mă va încurca efectiv. Fac zilnic drumul, aşa că nu ştiu ce altă soluţie ar fi. Foarte mult (n.r. de ocolit) şi asta înseamnă consum".
"Eu vin de pe Calea Griviţei, respectiv Domenii, la întoarcere o iau direct, adică nu mă afectează. Probabil locuitorii de pe Calea Giuleşti"
"Cumva trebuie să ne descurcăm. Sunt lucruri necesare, având în vedere vechimea podului", spun mai mulți bucureșteni.

Podul Grant are o vechime de peste 40 de ani și este încadrat în clasa 4 din 5 de risc. O expertiză recentă a arătat că podul are probleme majore la sensurile de circulaţie, fix pe mijlocul podului.

Ce lucrări de reparație se vor executa la Podul Grant

Lucrările de reparație prevăd ca tot sensul de circulaţie să fie decopertat până la grinzi, structura de rezistenţă va fi refăcută şi se va turna un strat nou de asfalt. Totodată, va fi refăcută și linia de tramvai de pe acelaşi sens. În cazul în care constructorul va depista şi alte probleme, lucrările se pot prelungi. 

"Vom avea rute ocolitoare, o variantă pe Podul Ciurel, ieşind pe Splai şi apoi pe Barasab. Avem şi varianta pe Crângaşi, străduţele care ies în Calea Giuleşti şi apoi iarăşi putem să urcăm pe pod", a explicat Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti.

Pe durata lucrărilor, tramvaiul va circula dus-întors pe o singură linie.

"O să circulăm pe un singur sens, la paletă, cum am mai circulat. Asta e. Nu putem noi decide", spune un vatman, 

Deja două artere ale podului au fost închise și se lucrează deja.

"Bretelele probabil că vor dura mai puţin, dar avand în vedere că se închide calea de rulare, automat că şi ele vor fi închise pe toată această perioadă", spune Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti.

Întregul proiect costă 60 de milioane de lei şi va fi gata în iunie 2025. 

"Constructorul spune că undeva până în luna martie vor dura lucrările pe pod. În funcţie de ce găsim la faţa locului lucrările pot să dureze mai mult. Sperăm noi să nu se întâmple asta. Sunt anumite zone unde vom interveni pentru că nu s-a păstrat corespunzator ce s-a lucrat şi vom interveni şi acolo. Execuţia în sine durează 22,5 luni de zile. Proiectul costă aproximativ 60 de milioane de lei. Sperăm noi ca această lucrare să o terminăm într-un termen mai scurt", a adăugat Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti.


Citeste si