Platforma digitală pentru angajarea legală a personalului casnic este funcțională în România
Ministerul Muncii din România a anunțat că platforma electronică destinată beneficiarilor și prestatorilor de activități casnice este acum funcțională și accesibilă la adresa tichete.anofm.ro. Aceasta permite angajarea legală a personalului pentru activități casnice, cum ar fi menajere sau grădinari, fără necesitatea unui contract de muncă.
Prin intermediul platformei, beneficiarii pot achiziționa tichete care sunt purtătoare de beneficii de asigurări sociale și de sănătate, asigurând astfel lucrătorilor casnici acces la servicii medicale decontate și contribuții la pensie. Lucrătorii casnici pot beneficia de aceste drepturi dacă preschimbă cel puțin 85 de tichete de activități casnice pe lună, echivalentul a 1.275 de lei.
Platforma oferă și o secțiune "Marketplace" unde beneficiarii pot posta serviciile pentru care caută personal, iar prestatorii pot lista serviciile pe care le oferă, facilitând astfel medierea între cerere și ofertă. Orice persoană care a împlinit 16 ani poate deveni prestator casnic, indiferent dacă este șomer, pensionar, elev, student sau angajat.
Citește și:
> Ce școli din București vor fi deschise în perioada iulie-august
> Programări online pentru pașapoartele românești. Care sunt pașii de urmat potrivit noului serviciu
> Care sunt cele mai dorite produse de Black Friday 2023. Câți bani au pregătit românii
Angajatorii pot, de asemenea, să se înscrie în platformă pentru a achiziționa și distribui tichete angajaților lor, transformându-i în beneficiari ai serviciilor oferite de prestatorii casnici. Tichetele pot fi acordate sub formă de primă sau bonus și, la achiziționarea a cel puțin 600 de tichete într-un an, angajatorii și beneficiarii pot primi 75 de tichete gratuit în anul următor.
Punerea în funcțiune a platformei digitale contribuie la atingerea unui obiectiv din Planul Național de Redresare și Reziliență și permite efectuarea digitală a tranzacțiilor legate de tichete, înregistrarea orelor de lucru și activităților desfășurate, precum și interoperabilitatea bazelor de date între mai multe instituții.