Lucrările de consolidare la Podul Grant au fost reluate după 3 ani de pauză

08 aug. 2023, 12:15
omihay/Shutterstock
Urmăriți-ne pe: Google news Copy Share

Au fost reluate lucrările de consolidare a Podului Grant, după trei ani de pauză. Termenul de finalizare este de 24 de luni, iar investiția se ridică la 65 de milioane de lei.

Podul Grant a intrat în lucrări de consolidare

Lucrările de consolidare a Podului Grant au fost reluate după o pauză de trei ani. Prin urmare, pe perioada lucrărilor, tramvaiul 41 va circula pe pod, iar legat de circulația rutieră, decizia urmează să fie luată în următoarea perioadă. În cazul în care circulația rutieră va fi oprită, lucrările se vor finaliza mult mai repede.

„Începem lucrările de reabilitare/consolidare a Podului Grant. După cum știți, el au fost începute de fosta administrație, pe un sens, o să terminăm celălalt sens, bretelele, partea inferioară care nu a fost făcută, lucrări în valoare de 65 milioane lei. Podul a fost expertizat în anul 2017, iar concluzia a fost că starea pasajului este nesatisfăcătoare în zona centrală a lui.
Aceste este motivul pentru care și fost administrație, și noi ne-am apucat de Podul Grant. În luna martie a fost atribuit contractul de proiectare și execuție, valoarea lucrărilor este de 65 milioane lei”, a declarat Nicușor Dan.

Până pe data de 1 octombrie se va lucra exclusiv la două bretele care urcă pe pod, iar de la 1 octombrie se va lucra la partea principală a podului, la structura de rezistență.

„Una dintre liniile de tramvai e făcută, mai este una de făcut. Lucrările se fac dinspre Crângași spre Turda, acest sens va fi refăcut, tramvaiul va circula alternativ pe cealaltă linie. Dacă mașinile vor circula alternativ pe pod sau se va închide traficul, se discută în Comisia de Circulație. CFR ne-a spus să nu lucrăm la tronsonul principal al podului până la 1 octombrie, că e trafic mare către mare”, a explicat edilul.

În aprilie 2019 au fost începute lucrările de consolidare a Podului Grant, însă un an mai târziu au fost întrerupte din cauza situației financiare dezastruoase în care se afla municipalitatea la acea vreme. Pe atunci, lucrările erau executate de Compania Municipală Poduri și Pasaje, iar după ce acestea au fost întrerupte, a avut loc o licitație pentru desemnarea unui nou constructor.

„Cele care sunt în categoria urgență sunt Podul Băneasa, Pasajul Obor și Pasajul Lujerul. La acestea va trebui să intervenim în perioada următoare. Lucrările pentru cele două pasaje sunt estimate la 50 milioane lei fiecare, pentru Podul Băneasa undeva la 20 milioane lei”, a explicat primarul


Citeste si