Igiena personală, mai scumpă. Cât costă acum un coș de cumpărături cu strictul necesar
Igiena personală este din ce în ce mai scumpă. Numai în ultimii ani prețurile pentru produsele de îngrijire aproape că s-au dublat. Șamponul, pasta de dinți sau hârtia igienică sunt cu mult mai scumpe. Nota de plată este și mai mare la saloanele de înfrumusețare. Iată cât costă acum un coș de cumpărături cu strictul necesar.
Produsele de igienă personală sunt din ce în ce mai scumpe
În urmă cu un an, un coș de cumpărături cu strictul necesar pentru igiena personală nu depășea 90 de lei. Acum costă peste 130 de lei, deși datele arată că aceste produse s-au scumpit doar cu 16%. De pildă, un șampon destul de folosit de români a ajuns să coste 33 de lei, de la 22 de lei cât era în 2022.
Produsele de îngrijire personală feminină sunt și ele peste 30 de lei, deși în trecut costau mult mai puțin, iar în alte țări sunt gratuite. Un deodorant a ajuns să coste acum 18 lei, anul trecut fiind 12 lei, iar pasta de dinți ajunge și ea la peste 20 de lei, deși anul trecut costa 12 lei. Și banala hârtie igienică este semnificativ mai scumpă. De la 18 lei din trecut, în prezent același bax costă 30 de lei.
„Coșul de produse se va reduce drastic. De la săpun la parfum, românii vor fi tot mai mult nevoiți să aleagă produsele marca proprie din hypermarketuri, ca să facă economii. Este și aceasta o fațetă a sărăciei în care se adâncesc tot mai mulți oameni”, explică Adrian Negrescu, economist.
În 2020, Uniunea Europeană a trimis în cătunele românești pachete cu produse de igienă personală. Datele de atunci arătau că suntem codașii Europei la acest capitol. Foloseam de patru ori mai puțin săpun decât vesticii, iar 4% din populația urbană a țării nu se spălase aproape niciodată pe dinți.
Citește și:
> E sigur să bei apă de la robinet în România? ICA a testat de mai multe ori apa de reţea
> Informații despre prevenirea abuzului sexual la copii
> Horoscopul lunii Octombrie 2023: Află ce îți rezervă astrele în această lună!
Scumpiri au avut loc și în saloanele de înfrumusețare, în ultimele 12 luni. Toate produsele s-au mărit, tocmai de aceea mulți clienți își fac acum programare la un interval mai mare de timp. Din păcate, clientul final simte toată treaba aceasta, pentru că și noi am fost nevoiți să creștem exact cu procentul cu care au crescut produsele. Între șapte și zece la sută, al doilea val, iar primul val a fost anul trecut în decembrie, cu 10%. Mulți au început să reducă frecvența vizitelor în salon", spune Adrian Perjovschi, hairstylist.
Alexandra Chivu
Redactor-șef
Am absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion și am o experiență în presă de peste 6 ani. Ca jurnalist, am lucrat în publicații precum Ciao.ro, Fanatik.ro și Playtech.ro, la care se adaugă și un internship la DigiFM. De-a lungul carierei jurnalistice, am scris în diferite domenii ca sănătate, politic, sport, horoscop, social, meteo, lifestyle, turism și monden. Pe lângă redactat, m-am ocupat și de paginile de Facebook ale mai multor ONG-uri.