George Simion, alungat de fermierii protestatari din Constanţa: „Tai-o la București cu hoții tăi”

15 ian. 2024, 18:15
Foto: George Simion/Facebook
Urmăriți-ne pe: Google news Copy Share

George Simion, liderul partidului AUR, a fost alungat de fermierii care protestează în Constanța. Scenariul a fost cu repetiție, căci același lucru s-a întâmplat și vineri, atunci când politicianul a încercat să se alăture manifestanților din Chiajna. 

Protestatarii au fost nemulțumiți de faptul că, susțin ei, George Simion a încercat să li se alăture doar pentru a obține capital electoral, nu pentru a-i ajuta cu adevărat să-și rezolve problemele. 

„Nu aveţi ce căuta în Constanţa, aici. Acolo, la hoţii voştri să vă duceţi. Ce te uiţi la mine, aşa, cu ochii ăia beliţi? Hai, taie-o cu hoţii tăi cu tot”, a fost reacţia dură a unuia dintre protestatari când l-a văzut pe liderul AUR. 

După plecarea lui George Simion, protestatarul și-a explicat gestul: „Vor voturi. De la cine? De la mulţime. Şi în Bucureşti la fel au făcut. Că ei au adus... Pe cine ai adus tu, mă, frate, că noi murim de foame în casă. Să se ducă la el acolo în Bucureşti. La el nu avem doleanţe. Să le audă domnul Ciolacu.

Acolo, în Parlament trebuie să ajungă doleanţele noastre. El (n.red. George Simion) este un parlamentar care nu caută decât scandal, să intrige lumea, să iasă cu violenţă că aşa ştie să facă campanie. Protestăm până la anul, până se rezolvă ceva. Nu rezolvă? Uite aici stăm în fiecare seară”, potrivit Observator

Protestele transportatorilor și fermierilor au continuat astăzi, pentru a șasea zi la rând, după ce negocierile din weekend au ușuat. Reprezentanții Guvernului au transmis că revendicările protestatarilor sunt acceptabile, însă deciziile nu pot fi luate fără consultarea Comisiei Europene. 

Între timp, polițiștii au deschis 24 de dosare penale pentru instigare publică pe numele unor protestatari. Premierul Marcel Ciolacu a cerut urgentarea elaborării actelor normative care să rezolve problemele revendicate. 

Revendicările transportatorilor și ale fermierilor

 1. Plafonarea RCA la 5.000 de lei la B 0 şi posibilitatea suspendării acoperirii poliţelor (RCA/CMR/casco) când un camion nu este în uz şi prelungirea automată a valabilităţii.

2. Scurtarea timpilor de trecere a frontierei prin modificarea OG 43 şi respectarea Regulamentului European 1100/2008 privind controalele în vămi (care prevede eliminarea controalelor maselor şi dimensiunilor din punctele de trecere a frontierelor pentru a fluidiza traficul prin frontiere)

- Reintroducerea toleranţelor la depăşirile de greutate/gabarit, aşa cum prevăd şi normele europene şi evitarea dublei taxări

- Mutarea controlelor rovinietei, cântarului şi al măsurării gabaritului pe teritoriul naţional/la cel puţin 15 km de punctul de trecere a frontierei, respectând astfel şi Regulamentul European 1100/2008 privind controalele în vămi (care prevede eliminarea controalelor maselor şi dimensiunilor din punctele de trecere a frontierelor pentru a fluidiza traficul prin frontiere)

3. Alocaţii de cazare/alocaţii de hrană

 - Acordarea alocaţiei de cazare neimpozabilă de 265 lei/zi pentru salariaţii bugetari să se acorde şi angajaţilor din privat, fără documente justificative.

- Introducerea unei alocaţii de hrană pentru lucrătorii detaşaţi, neimpozabilă, în valoare de 40 EUR/zi, care să se adauge la plafonul maxim de 87,5 EUR/zi în limita căruia se poate acorda indemnizaţia de detaşare

4. Reglementarea unui mediu de concurenţă loială în transporturi:

- Reglementarea unei legi anti-dumping prin care se pedepseşte prestarea unui serviciu la un tarif care nu acoperă costurile implicate (poate fi aplicată la nivelul întregii economii pentru interzicerea activităţii economice sub costuri). Impunerea unui tarif minim de referinţă.

- Obligaţia plăţii timpilor de aşteptare a camioanelor la încărcare/descărcare care depăşesc 2 ore

- Obligaţia plăţii serviciului prestat de şofer de încărcare/descărcare a mărfii în/din camion sau interzicerea acestui serviciu 

- Obligativitatea expeditorilor de a prezenta la licenţiere o asigurare de risc financiar sau orice altă formă de garanţie bancară în limita căreia poate încheia tranzacţia

- Responsabilizarea beneficiarului mărfii, care a asigurat încărcarea camionului, în cazul în care la cântar se constată altă greutate decât în documente

5. Posibilitatea recuperării unui procent din acciza la combustibil pentru firmele de transport

6. Controlul camioanelor ucrainene pe teritoriul României în egală măsură cu al celor româneşti. Rezolvarea problemelor de acces în Portul Constanţa care au devenit din ce mai acute de când sunt atât de multe camioane ucrainene care intră zilnic în port.



Citeste si