Controale la cel mai mare producător de energie electrică din România. Clienții nu au ce plăti și nu pot face nici reclamații

14 feb. 2023, 12:48
Foto: Gabriel Preda RO/Shutterstock.com
Urmăriți-ne pe: Google news Copy Share

Au început controalele la Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România. Compania nu a mai trimis facturile de mai bine de jumătate de an, iar clienții nu doar că nu au ce plăti, dar nici nu pot face reclamații, fiindcă nu le răspunde nimeni la telefon, nici după ore de așteptare. 

Controale la Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România

„Este un efort bugetar dacă îți vine factura mare, la 3-4 luni, este destul de problematic s-o achiți/La energie electrică încă nu mi-a venit factura/E penibil, vă dați seama”, spun clienții.
„A înregistrat o creştere fenomenală a numărului de clienţi. Acest motiv a făcut ca să existe o presiune majoră pe această companie pentru a implementa sisteme moderne de facturare”, a transmis Corneliu Bodea, Centrul Român de Energie.

Hidroelectrica dă vina pe schimbările legislative frecvente din ultimul an, care au forțat-o să oprească emiterea facturilor pentru a modifica sistemul informatic. Asociația Furnizorilor de Energie îi liniștește pe românii îngrijorați că nu au primit notele de plată. 

„Cât timp o factură n-a fost emisă, niciun consumator nu va fi deconectat pe neplată. Dacă se emite o factură care să fie pe mai multe luni, termenul de plată trebuie să fie proporţional cu perioada de furnizare”, a explicat Laurențiu Urluescu, președinte AFEER. 

În medie, cei care sună la Hidroelectrica pentru a cere explicații așteaptă 30 de minute. De multe ori, însă, clienții nici nu sunt preluați de operatorii de telefonie. În ultima parte a anului 2022, Hidroelectrica a primit 364 de mii de apeluri, din care au fost preluate doar 73 de mii.

„Colegii mei sunt în control la această companie, verifică mai multe aspecte cu privire la activitatea lor de furnizare, atât facturarea, cât şi contractarea, dar şi modul în care răspund la sesizările şi plângerile clienţilor. Sunt convins că vom găsi nişte nereguli. Vom aplica o amendă şi vom foţa compania să corecteze toate aceste probleme”, a spus Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedinte ANRE. 

Controalele Autorității de Reglementare ar trebui să se încheie săptămâna aceasta. Între timp, Hidroelectrica preia clienții noi, la îndemnurile guvernanților. Acum are peste 500 de mii de clienți casnici, 27 de mii industriali și o ofertă de piață de 28 de bani pe kWh pentru clienții casnici.



Citeste si